Helgur

Vecka 26.
Vi skippar bortförklaringarna och hoppar rakt in i vecka 26, håll till godo:
 
Another monday, another plant package. Jag kanske inte tjänar pengar på det här med att sälja sticklingar, men det är tillfredsställande att packa ihop dom och skicka till deras nya hem...😇
 
Min mossranka igen. Haha! Men jag bara älskar att följa hur det funkar när den växer! Här kommer en ny stam ut ur den lilla kokongen som det nya bladet kom ut ur först.
 
Vi åkte på en secondhandrunda och kom hem med fler glasvaser till mina sticklingar (det är tråkigt när alla dricksglas är upptagna av växter) samt en gammal kakburk i plåt där vi har stoppat ner alla öppnade kryddpåsar.😁
 
Vidar vs. Kudden, part 1.
 
Nyfärgat hår, men ser trist ut på den bilden? Skyller på ljuset. Också; frisset..? Vet att jag tjatar, sorry.
 
Härligt att det var lika varmt ute som inne. Längtade efter att frysa den här veckan.
 
Var på sommarfest med mina låtsaskollegor. Jag kallar dom för det, för vi tillhör inte samma avdelning, men det är dom jag har mest kontakt med typ.😋 Vi fick hamburgare som var exakt så goda som det ser ut.
 
Kommer ni ihåg att jag skrev att det var tur att jag inte köpte det där bordet på Dollarstore? Det här är anledningen. När vi var på Hjärta till Hjärta under tisdagens secondhandrunda så såg vi dom här fotöljerna (det är två stycken likadana) som var till salu för 250kr/st. Men, det var halva priset, alltså 125kr/st. Vi provsatt och älskade dom! Men kände just då att vi inte visste vad vi skulle göra med dom riktigt...så vi köpte dom inte. Sacco kunde inte släppa tanken på dom dock, så medan jag jobbade på torsdagen åkte han tillbaka för att se om dom fanns kvar. Resultatet ser ni ovan. SÅ SJUKT FINT! Den andra fotöljen sparar vi till den dagen vi ska inreda i källaren.
 
Lyckan när man vittjar brevlådan och finner en livs levande växt.💚
 
Växten till vänster är en Monstera variegata och är faktiskt inte mitt köp, det är min sambo som investerat. Den är rätt ovanlig och har man tur kan man sälja sticklingar för många pengar...så håll tummarna för honom.😅
 
Terminsavslutning på ridningen och...jag hade aktivt valt bort min svarta kamel... Men hon hade varit öm i ett ben, så hon fick ändå semester och jag fick rida Chester istället! Honom har jag ridit en gång innan, för tre år sen när han var privathäst. Vi hoppade på gräsbanan då och jag var hemligt gravid i vecka 20. Haha! Red barbacka den här gången och han var SÅ FIN. Vill rida fler gånger, helt klart.
 
Sommar i stallet är något speciellt.💜
 
Vidar vs. Kudden, part 2... 
 
Hålla handen brukar jag göra ibland när barnen ska sova, men det här var nog första gången jag höll i en fot tills Maja somnade... Barn.👐
 
 
Maja ville inte följa till frisören sa hon, utan mamma skulle klippa... Hehe. Såhär såg det ut innan.
 
Och såhär blev det. Är väldigt nöjd, för klippte mest bara på måfå.😂 Nästa gång vill hon följa med till min frisör, sa hon. Vet inte vad det ger mig för betyg...
 
Eftersom det var lite dåligt med bilder från den här veckan så får ni även en nersparad bild från Tumblr som jag tyckte var väldigt rolig.😁
 
Jaha och imorgon börjar min semester officiellt! Fem veckor ledigt, det ska bli så skönt. Och förbered er på långa veckoinlägg. Hah.
Vi har inlett kvällarna med att se remakes av Stephen King-filmer. Näst på tur är It: Chapter Two.🤡
Ciao!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress