Helgur

Vecka 25.
Snart slut på vecka 27 och nu blixtrar jag till med inlägget för vecka 25? Beror nog på att jag gick på semester idag. 😉
Men låt oss då se vad jag hittade på förrförra veckan!
 
Skickade ännu fler sticklingar uppenbarligen. Har sålt MASSOR senaste veckorna, men bara för småpengar. Typ 1kr/styck.😅
 
Vi tog faktiskt med oss glassbägarna från Go Glass i Hjortkvarn hem...dom var så söta och det kändes dumt att slösa så mycket plast?! Och dom kom ju till användning ganska snart i värmen... Helt perfekta att äta glass ur hemma också! 😋
 
Fick hem en beställning från Wexthuset med perlite och nåt mer som jag glömt vad det heter... Blandade till en egen jordblandning till dom känsligare växterna jag har som vill ha det luftigt och som inte vill torka ut helt. Kände mig lite proffsig. 😁
 
Planterade bland annat min Karstenianum i den jorden. Hoppas den överlever...
 
Hittade ett så jädra snyggt bord på Dollarstore! Men det var tur jag inte köpte ett... Varför får ni se i nästa veckas bildinlägg. 😉
 
Vi barskrapade rabarberlandet (det har växt upp en jäkla massa IGEN, men det orkar vi inte ta hand om...) och jag kokade en omgång rabarbersaft. Blev gott, men...inte som mammas.
 
Min mossrankas nya blad bröt sig loss ur sin kokong! Alltså, så sjukt cool växt! Och det kommer REDAN ett till blad! Älskar den!
 
På väg till min Mustang på stora parkeringen på jobbet så såg jag en annan Musse! Ser ni den?🙃
 
Hittade en svinfin matta på Rusta. Synd att vi inte behöver nån bara.
 
Vad vi behövde var en till flytväst i storlek 10-20kg, inför sommarens kommande äventyr.🙂
 
Ursäkta att ni mest får se bilder på Vidar när han sover, men hur trött måste man vara för att somna på det här viset? Älskade bubben.
 
Sen när det verkligen VAR läggdags...så skulle han sova med ALLA bilar. "- Men Vidar gubben, du kommer inte få plats nu..." "- Jag får plats VISST, mamma!" För att två minuter senare be mig om hjälp för att få bort allt, pga "- Jag inte få plats, mamma.🙂" 
 
Min Monkey Mask sprider sig! Så himla kul! Satte i en spik i väggen som den får hänga på, vill att den ska klänga ut över väggen.😍
 
 
Sen var det helt plötsligt Midsommarafton! Hade sett fram emot det sååååå mycket! Vidar laddade genom att sova i bilen på väg till sommarstugan. Såklart.
 
Det fanns mat att äta. Kan man säga. Gillar midsommarmaten mer än julbordet tror jag? Utom sillen, bort med den.
 
I år hjälptes vi åt lite, så mamma och pappa slapp fixa allt... Vi hade med oss ägg (wow) och så gjorde jag en vattenmelonsallad. Allt var så himla gott!
 
Blir nästan lite religös av att se det här på bild. Eftersom jag är uppvuxen med att ha tillgång till det här så ser jag det inte medan jag är DÄR. Men när man ser bilder på det blir det liksom...utifrån på nåt sätt och fan alltså. Vad lyckligt lottade vi är.💚
 
Jordgubbsrulltårta, don't mind if I eat a lot.
 
Det var sinnessjukt varmt. Jag tog mitt första dopp för året innan lunchen, barnen ville inte göra annat än bada när dom väl vågat följa med ner i sjön en gång.
 
Sista Midsommarbilden.💛
 
Utefrukost på Midsommardagen!
Sen tog vi en liten roadtrip...
 
...först till Fågelstad trädgård där jag köpte en superfin ampel och så dom här...blommorna, som jag inte minns vad dom heter, till stupröret vid soffhörnan.
 
Och sen åkte vi även till Vadstena och fikade, har ingen bild därifrån, innan vi åkte hemåt med ett snabbt stopp på Hagebyhöga handelsträdgård där jag köpte den här provrörsställningen (otäckt ord?). Blev väldigt nöjd, har letat efter en sån! Perfekt att ha sticklingar i.
 
Sen tog jag visst inga fler bilder den veckan, utan ni får ge er till tåls. Nästa veckoinlägg kommer nog snart, om vi har tur.🙃 Ciao så länge!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress