Helgur

Nyårslöften.
Förra januari skrev jag visst en massa saker som jag skulle göra/inte göra under året, hur gick det med det då?
 
  • Mitt hår. Ja, det sitter där fortfarande i alla fall. Det har blivit väldigt långt, så att ha hår ner till rumpan till nyår 2018 känns fortfarande rimligt.
  • Min ekonomi. HAHAHAHA. Åh ursäkta, ska bara torka tårarna. Köpstoppet på kläder jag skrev om har inte hänt, även om jag faktiskt inte köpt alls mycket. Sen har jag faktiskt sparat mer detta år, men samtidigt så har jag nog spenderat ganska många onödiga kronor också, så jag vet inte...
  • Planera min tid. Är nog det jag lyckats bäst med, men det är liksom en egenskap som kommer automatiskt när man bollar runt barn, jobb, hobby, träning och gud vet allt...
För 2018 då, vad ska jag lova då?
Rent spontant så måste nog min ekonomi finnas kvar här. Nu under föräldraledigheten ska jag försöka spara lika mycket som när jag jobbar och så får jag väl sluta upp med att beställa en massa småkraffs från Kina. Nästa höst så öppnar nämligen bokningarna för när vi ska åka på min 30-årsresa, och då vill jag gärna ha pengarna redo. Som jag skrev i mitt förra inlägg så planerar jag även att betala bort resten av mitt CSN-lån i februari, så framöver kommer det ge en enorm ekonomisk lättnad.
 
Har även funderat mycket på det här med att vara mamma sen Vidar kom. Det är så sjukt svårt för mig att hinna med att ge Maja uppmärksamhet just nu känner jag, Lillebror äter ju typ konstant och när han inte gör det så måste man hinna med en massa annat. Det blir väldigt mycket "nej Maja, inte nu Maja" och det är ju inte så kul. Förra veckan tog jag med mig henne själv till en lekpark för att hon skulle få vara lite själv med mig och det ska vi försöka hinna oftare. Det blir ju enklare när Vidar blir större, men att försöka ge lite mer uppmärksamhet blir nog ett löfte. När man får en sekund över är det lätt att hamna vid datorn, när man lika gärna skulle kunna läsa några böcker för Maja.
 
Och det får nog räcka så. Träning och så vidare kommer inte bli något löfte, det får vi ta som det kommer. Anmälde mig i alla fall till Nya Broloppet igår, till 5km-loppet, för att ha något att träna till. Ett mål. Om jag får grönt ljus på slutkontrollen på fredag så ska jag försöka sätta ihop något bra program att följa första tiden, som jag kan göra hemma. Sen får vi se...
 
ajlimullersandvik.blogg.se

vilka fina löften :D Jag kommer nog behöva ta MER lån från CSN i år, haha... men så får det gå..!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress