Helgur

Jag ogillar nyårslöften, men...
...har kommit på några stycken i alla fall.
 
Först och främst: Mitt hår.
Under 2017 lovar jag att ta hand om mitt hår ordentligt. Inga fler trassligt uppsatta bullar på huvudet och inga fler torra toppar, för annars kommer jag inte lyckas med mitt långsiktiga hår-mål: Att till nyår 2018 ha hår ner till rumpan. Min frisör gissade att det är två års växande kvar innan det når så långt ner och jag ska banne mig lyckas! Jag har ju håroljor och grejer, så ANVÄND DOM.
 
För två månader sen, innan förra klippningen och färgningen.
 
För det andra: Min ekonomi.
Att vara föräldraledig blir man inte rik av, verkligen inte. Det funkade okej under dom första sex månaderna eftersom jobbet gick in med en viss summa plus det jag fick från försäkringskassan, men sen gick det straight downhill. Mest på grund av att CSN-kuken kom och förstörde i november (OCH i augusti, visserligen, när jag även precis hade spontanköpt en stor jäkla fågelbur...), men så kom även en massa andra utgifter jag inte hade planerat för i december. Och nu står vi här. TUR jobbet börjar om åtta dagar! Nu ska vi spara pengar. En del av det här nyårslöftet blir ett totalt köpstopp på kläder, jag behöver inte mer!
 
See what I mean..? Garderobsrensning i december.
 
För det tredje: Planera min tid.
Nu när jag har kommit igång med träningen så vill jag verkligen hinna fortsätta med det, trots jobb och Majsan och allt annat som händer. Träningen gör att jag känner mig så himla pigg och energiskt?! Har saknat känslan, för när man hasar omkring hemma i pyjamas med en bäbis på höften fyra-fem dagar i sträck blir man bara...trött. Både i kroppen och knoppen. Och för att jag ska hinna med hemmaliv, jobb och träning måste jag PLANERA bättre. Mat och sånt planerar vi redan bra, så det är mest att se till att plocka fram saker kvällen innan om jag ska träna före/efter jobbet och att gå och lägga mig i tid. Att vara vaken länge har annars blivit praxis efter nio månader hemma. Heh.
 
Häromkvällen var det nån som var trött... ^^
 
Och mer än så ska jag inte lova. :)
 
KW

Provar Silica, eller vad det nu heter? 😊 tänkte jag göra

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress