Helgur

Jag känner mä som en ny männ'ska.
Som jag skrev i min 2016-lista så förnyade jag mitt Korpen-kort och idag var jag på gymmet för första gången på ett och ett halvt år! Första träningen sen jag slutade med tantgympan i december förra året! Trodde det skulle vara öde, såhär på Annandag jul och allt, men såklart inte. Trångt var det dock inte, så det var lugnt. ;)
 
Det märktes att det var på tiden att komma igång eftersom jag höll på att få en hjärtinfarkt av att cykla hela vägen (som inte ens tar tio minuter...) till gymmet och då hade jag ändå nypumpade däck på min Kronan, så den rullade nästan som på räls. Jaja. Hade med mig någr visual workouts från Darebee som jag körde efter att ha värmt upp med 20 minuter på crosstrainer. Crosstrainer som jag knappt blev varm av innan, och nu höll jag på att göra en Bridget Jones när jag klev av.
Ja jösses.
 
Körde dom här efter uppvärmningen:
(Klicka om ni vill se större.)
 
Efteråt kände jag mig faktiskt som en ny människa! I två minuter. Änta tills jag skulle cykla hem...i storm och motvind...och uppförsbacke. Kom hem och kände mig ganska slutkörd, typ. :) Men härligt att vara igång igen. Att bära barn i nio månader och inte kunna träna fullt ut för att sedan ta hand om sagda barn i åtta månader 24/7 har gjort att mina muskler numera är historia och konditionen ska vi inte tala om! Längtar efter träningsvärk nu...och om ett par dagar så blir det ett nytt gymbesök! Jippi!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress