Helgur

Listan för 2016.

Brukar ju försöka göra någon slags lista för att sammanfatta året som gått, förra årets lista hittas HÄR. Årets lista har jag hämtat från Underbara Clara

 

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut? Födde barn är väl det självklara svaret här då då. :P

Genomdrev du någon stor förändring? Alltså. Nej. Skulle inte vilja säga det.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Bara jag själv.

Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas? 17:e april såklart.♥

 

Dog någon som stod dig nära? Här räknar vi ju såklart in husdjur, och Roysan kommer för alltid saknas oss.

 

Vilka länder besökte du? Finska lappland. ^^

Bästa köpet? Nya bilen!

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Att Maja kom till världen och att allt gick bra.

Saknar du något under år 2016 som du vill ha år 2017? ...pengar. Man blir inte rik på föräldrapenning. :P

Vad önskar du att du gjort mer? Massor. Varit i sommarstugan mer, spelat mer spel, umgåtts mer med mina vänner... Det där vanliga. Men för en gångs skull har jag ju en bra anledning. :)

Vad önskar du att du gjort mindre? Vet ej?

Favoritprogram på TV? Historieätarna, Allt för Sverige, Midnattssol, Brooklyn Nine-Nine, Once Upon a Time och julkalendern!

Bästa boken du läste i år? Antagligen någonting av Stephen King...

 

Största musikaliska upptäckten? Lyssnar inte på musik längre? Finns massor jag skulle vilja lyssna på, men finns inte tid.

Vad var din största framgång på jobbet 2016? Att jag bara jobbat tre månader i år? Hah.

Största framgång på det privata planet? Att lyckas rodda ihop livet trots den nya uppgiften som Mamma™.

Största misstaget? Att sova med fläkten på i sovrummet och få mjölkstockning.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare!

Vad spenderade du mest pengar på? Förutom blöjor då eller? Nya bilen och asfalteringen av garageinfarten.

 

Något du önskade dig och fick? Ett friskt barn.

Något du önskade dig och inte fick? Kan faktiskt inte komma på något särskilt? Jag har allt jag behöver, både matriellt och emotionellt.

Vad gjorde du på din födelsedag 2016? Fick frukost på sängen! Annars var det väl mest som en vanlig dag.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att inte CSN skulle ha fakturerat i november. Fyfan. Lever snållivet fram till jobbstarten nu kan jag säga!

Vad fick dig att må bra? Att vara med familjen. Alla seriekvällar med KW och Ztad. Att se Majas utveckling (hon växer så snabbt!!!).

Vem saknade du? Saknar alla som jag inte haft tid att träffa tillräckligt mycket...

De bästa nya människorna du träffade? ...har typ inte träffat några nya människor... :P Vi ratade föräldragrupp och har bara hängt hemma...

Mest stolt över? Att lyckas odla samt föda fram vårt barn. Sjukt häftig upplevelse!

Högsta önskan just nu? Att det kommer kännas bra att återgå till jobbet... Vet inte hur jag ska överleva annars!

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Spara mer pengar och så ska jag träna min (numera) svaga kropp! Fick ett ryck idag och beställde träningskort på Korpen, hade friskvårdsbidrag att utnyttja innan nyår, så bara att köra ju! ^^

 (Ska försöka ta mig upp på en häst lite oftare också...)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress