Helgur

Everything happens so fast with you.
Ni minns kanske historien om hur jag fick mitt jobb? Det skedde ju ganska hastigt och lustigt, kan man säga. Sedan dess har jag fått min anställning på Toyota förlängd med en månad (fick jag reda på precis innan jul typ), så min sista arbetsdag är den 22:a februari.
 
I måndags hade jag ett litet samtal med min chef där det framgick ganska klart att det inte kommer bli någon mer förlängning, även om han inte sa det rakt ut. Lite tråkigt, men det har jag ju inte direkt förväntat mig heller.
På eftermiddagen var jag hos mamma på banken och fixade lite stall-ärenden och hade en pratsund om min framtida "karriär", där vi kom fram till att just nu vill jag jobba med något administrativt. Och även att om jag inte hittar något jobb och mina A-kassedagar tar slut så tänker jag plugga...någonting.
 
Igår råkade mamma sitta i telefonkö på jobbet och roade(?) sig med att surfa på platsbanken. Där hittade hon en jobbannons med titeln "Teknisk administratör sökes i Motala". Hon mejlade mig den direkt.
Den lät lite för bra för att vara sann, allt stämde liksom in på mig?! Så när jag kom hem igårkväll (och efter att jag tagit en uppfriskande joggingtur i -8°c) så satte jag mig ner och sökte det där jobbet. Runt klockan åtta på kvällen.
 
Inte mer med det, förutom att det var svårt att somna. Säkert hur många som helst som sökt liksom.
 
Kvart i tio imorse (14 timmar efter att jag skickat in ansökan!) ringde en Sofia från Framtiden* och gjorde en snabb telefonintervju med mig som avslutades med att hon villa träffa mig, nu idag.
Så jag har varit på Mjärdevi Center på intervju idag och om jag verkar "intressant" kommer jag få komma på intervju på företaget tjänsten gäller nästa onsdag. Sofia kommer ringa mig på fredag eller måndag.
 
Återigen. WHAT THE F*** IS GOING ON?!?! Jag hinner knappt med. :(
Men jag är positiv, tänk att få slippa pendla till Mjölby...eller ännu längre..! Så, håll en tumme om ni känner för't. Jag tror jag behöver det. :)
 
That's how we do it @BT... ;)
 
 
* Rekryteringsbolag, inte häftigare än så. ;)
Jennifer

Jag håller båda mina tummar för dig! :D

Svar: :D
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress