Helgur

Andra advent.
Senaste veckan har jag sovit som en riktig kratta; dåligt och alldeles för lite. Det började med att jag var på kalas förra lördagen och kom i säng klockan två(!) på natten och sen har jag liksom inte lyckats få till sömnen alls. Misstänker även det fruktansvärt tråkiga vädret som varit; helgrått och solen har inte visat sig alls knappt. Så dystert, och man kan ju bli trött för mindre.
 
Normalt sett har jag numera svårt att sova länge, det beror på barnen och att man är van att dom går upp tidigt så det sitter lite i ryggmärgen. Även när dom inte sover här så vaknar jag tidigt och kan oftast inte riktigt komma till ro igen. Förra söndagen gick jag upp halv tio, fast jag gick och la mig två liksom..?
Men nu imorse så gick jag inte upp förrän klockan ELVA. Jepp. Tolv timmar rakt in på sömnkontot! Det har jag min nya kärlek att tacka för... Dels att jag sover så himla gott med honom bredvid men oxå för att han är en mästersovare av rang. 😁
 
Men förutom att sova sjukt länge så har min andra advent bestått av att åka till stallet eftersom Maja rider på söndagar.
 
 
Hon har ridit i nybörjargrupp snart en termin och rider redan själv utan att jag går bredvid, liksom när blev hon så stor helt plötsligt?! Men idag fick jag springa lite bredvid... Lady var väldigt pigg och ville inte lyssna riktigt på Majsan när det skulle travas... 😋 Till nästa vecka har mitt barn önskat att få rida Kofi... Jag håller självklart tummarna för att hon får henne. För er som minns så är Kofi den stora svarta hästen som jag har hängt ihop med i typ fyra år nu, enligt mig världens finaste häst. Hon är numera stallets äldsta häst, men jag försöker att inte tänka så mycket på det, då blir jag bara ledsen. 🙃
Bild från nu i fredags, när jag inte orkade sadla så blev en barbackalektion. Det plus att jag tränade inför julshow igår, jag och en till tjej ska rida spegelritt nästa lördag, har gjort att jag har så mycket träningsvärk idag... Det är helt stört. Men, det är väl såhär det är att bli gammal. Bara jag vänjer mig. 😂
 
Ska tappa upp ett bad och värma upp alla mina stackars muskler (trodde inte jag skulle gilla att ha badkar såhär mycket, men det gör jag!) innan jag tar och nannar kudden tidigt.
 
Take care now!
Julia

Jiiiisses, då behövde du nog verkligen sova!! Jag sover så himla gott i den nya lägenheten. Jag sover så jag inte vill gå upp, idag höll jag verkligen på att försova mig, men jag klarade att hålla mig vertikal nog länge för att vakna till. Heh. Däremot ska jag säga att jag är som du och ligger inte och sover länge på morgonen. ELVA tror jag inte ens jag minns att jag har sovit till sedan jag flyttade hemifrån för 15 år sedan, BRAVO!!!

Mysigt med ridning, jag får ju se på instagram och varje gång vill jag klappa mule... men jag är ju intill döden allergisk så det är kanske lika bra att man inte kan det heheh.

Svar: Så härligt med nya lägenheten!!! :D
Jag har inte hunnit sova ifatt allt än...blir så envis efter att barnen har somnat och vill ha mer egentid än vad jag faktiskt får. :P

Stallet är bästa terapin! SÅ himla trist att vara allergisk! :'(
Helgur

Ajli Müller

har du gjort något speciellt som gör att du har så mycket ost eller är du bara som jag, hehe ;)

Svar: Jag gjorde bröd med 3 olika sorters riven ost inuti för ett par veckor sen...och så ska jag göra lasagne imorgon. xD
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress