Helgur

Vecka 53.
Tydligen är det 53 veckor ungerfär var sjätte år, hörde jag inför den här veckan. Hade ingen aning om det? Jaja, det här pysslade vi med den extra veckan:
 
Vi hade ett gäng ledsna bananer hemma och efter en regnig, blöt promenad bakade jag bananbröd. Slängde dessutom i överbliven blockchocklad och strösslade bortglömda cashewnötter överst. Blev gott. 😉
 
Dollarstore har börjat sälja min favoritenergidryck på literflaska... Det var farligt.
 
Barnen sov borta, jag hade två nya spel till Xboxet, och energidryck på literflaska... Blev en sen kväll.
 
Fick hem en monsterbeställning från Matsmart.se från deras mellandagsrea. Det kostade typ ingenting.
 
Vi var på nyårslunch i sommarstugan, tog en mycket passande tallrik.
 
Nyårsmiddag blev laxplanka, precis som förra året tror jag?
 
Barnen har tjatat om fyrverkerier ganska länge och dom hann faktiskt se endel, sen däckade Vidar strax efter nio...
 
...och Maja höll ut ända till strax efter tio. Då sa hon att hon faktiskt var jättetrött och ville gå och sova, så stor så. Slockande vid halv elva. Nästa år, tror hon att hon kommer orka vara vaken till dom riktiga fyrverkerierna.💜
 
Maja och jag målade med vattenfärg, vad tycks om mitt konstverk?😅
 
Den långa ledigheten gjorde att man fick saker gjorda. Till exempel upptäckte vi hur otroligt mörkt det var i köket, vid skafferiskåpet. Kom på att jag hade en ledlist liggande på vinden. Gjorde stor skillnad!
 
Medan vi hade julgranen inne så fick vår fotölj stå här, bredvid TV-bänken. När granen åkte ut, dagen innan nyår (sånna är vi), så tyckte vi att fotöljen kunde få stå kvar där. Vi har ju faktiskt en till...
 
...och den fick komma upp från källaren och stå på den vanliga platsen! Så nu har vi två fotöljhörnor! 🤗
 
Vi skulle in till Linköping och köpa rullgardiner till köket (nu är ALLA gamla äckliga persienner i huset BORTA!) och så råkade jag se att IKEA hade vår drömlampa. Så den köpte vi. Och en ny växt, helt sjukt att den kostade 149kr inne på IKEA?
 
Jag trodde min philodendron Birkin som jag köpte i somras hade dött, för det slutade komma nya blad. Men se, det kommer ett sidoskott!
 
Och här kommer det två blad samtidigt! 😃
 
Vidar fick en jättestor nalle i julklapp, eftersom han varit så duktig med att sluta använda blöja. Så nu är det Vidar vs. Nallen på nätterna istället.😁
 
När vi var i Linköping höll vi på att inte komma hem, på grund av att batteriet i bilen laddade ur. Som tur var hittade vi snälla människor med startkablar! Men dagen efter blev det ju nytt batteri från Biltema.
 
Det kom en aning snö, barnen var såklart ute och lekte. 😊
 
Höll på och tog ner gamla persiennerna och satte upp rullgardiner. Blev så himla bra! Har tyvärr ingen bra bild på hur det blev, kanske kommer framöver.
 
Avslutar med världens sötaste små tåsingar.😘
Ajli Müller

TACK <3 Det är inte du som är gammal, det är Bloglovin' som har någon bugg för sig och inte vill lägga till min nya blogg. Men jag har ett ärende hos deras support, men fick ett autosvar att de har många i kö. När jag fått in bloggen på Bloglovin' hoppas jag kunna importera alla följare från den gamla till den nya så du slipper göra något, men tills vidare är Bloglovin' useless..

Ajli

Jag tycker att du ska komma tillbaka och blogga :D <3

Svar: Jag är lite sugen. Kanske till årsskiftet. 😂
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress