Helgur

Veckans rulle.
Vilken vecka! Låt oss se vad som fastnat i kameran...
 
 
I tisdags var jag på föräldramöte (Känner mig fortfarande som ett barn som smitit in på sånna där tillställningar, men det kanske alla föräldrar gör? Jag menar att vara vuxen ÄR ju bara en stor fet lögn...) och när det var färdigt traskade jag hem till Kristin. Där bor Moderplantan till mina palettblad och den är FANTASTISK! Tar uppenbarligen hellre bilder på den än på min vän. #sorrynotsorry Vi drack en stor mängd te och snickesnackade om allt man snickesnackar om när det gått för lång tid sen man sågs. Igen.
 
 
I onsdags morse bäddade Maja ner Vidar igen efter frukost. Mysungar.♥
 
 
Det var den dagen jag skulle tatuera mig, så tog min amerikanska plastbil till Mjölby och jobbet. Den mest ekonomiska pendlarbilen i hela världen! (Inte.) Här på parkeringen till Donken i Mjölby. Det är tydligen viktigt att äta ordentligt innan man tatuerar sig...
 
                        
 
...och såhär blev dom. Jag är så jäkla nöjd, för det blev PÅ PRICKEN exakt som jag tänkt. Det är så märkligt, för sen jag gjorde dom reagerar jag knappt själv på att dom sitter där. Trodde jag skulle hajja till när jag ser dom i spegeln och så, men nej... Tror helt enkelt att det beror på att jag visualiserat dom där ända sen i våras, så nu är det som det ska liksom. :) Det gjorde svinont och var väldigt obehagligt, eftersom jag lyckats välja det typ värsta stället på hela kroppen. Typiskt.
 
 
Ni kanske vet att pausbilder i filmer och serier är något av det roligaste jag vet? Pausade Daredevil i onsdags kväll och...Mister Murdoch, are you okey? 🤣
 
 
Såg en grävmaskin som var konverterad så den kunde åka på räls?! Aldrig sett innan.
 
 
På grund av att det varit sjukstuga här hemma i omgångar senaste månaden har det inte blivit så mycket sprunget som ni vet. I torsdags var jag bara tvungen att ta mig ut när dom andra somnat, så tog en promenad. Solnedgångarna i oktober går ju inte av för hackor! Ska försöka ta lite promenader framöver istället för att sitta i datastolen till jag ska sova, det känns inte så...produktivt. Speciellt inte när jag klagar på att behöva vara inne i en fabrik hela dagarna...🙄
 
 
Alltså den här tomten. Han har för övrigt börjat säga till när han behöver gå på pottan! (Oftast...) Så drömmen om två blöjfria barn lever vidare!
 
 
I fredags kväll när jag kommit hem från stallet dröjde det inte så lång stund innan jag fick komma in och hämta en liten snutta som hostade jätteotäckt samt andades som att hon hade astma... Bara väste om henne. Vi gosade ner oss i soffan och tittade på Molly Mus till typ halv tolv och jag googlade fram att det nog var en mild variant av krupp hon dragit på sig. Stackarn. Vi sov på soffan till Sacco gick upp och skulle jobba, sen lyckades vi faktiskt sova hela natten i vår säng. Inget mer kruppanfall på hela helgen...
 
 
...däremot såg gårdagen till stor del ut såhär. Febrig storasyster och genomsnuvig lillebror med en supertrött morsa i mitten. För den som undrar om placering och val av motiv för mina tatueringar så visar dom här bilderna exakt anledningen.🙏
 

Så dom här två gosingarna ska få vara hemma med sin pappa imorgon och förhoppningsvis pigga på sig lite. Maja är bättre idag, även om hon håller på att tappa rösten eftersom hon är tyst enbart när hon sover (Gud hjälpe våra öron :P) medan Vidar är lite sämre. Igår orkade han vara med och laga mat, medan Maja bäddade ner sig själv i kökssoffan...
 
Pratade även med pappa idag, han fyllde 60 år igår (♥) och idag ska dom spendera hela dagen lång i Grand Canyon. Men jag är inte bitter. Jag ska gå ner och hänga upp dagens femte maskin tvätt och sen ska jag, ja, ni gissade rätt; tvätta ur något konstigt ur håret. Idag är det äggula, ricinolja och honung.
Ciao!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress