Helgur

52 weeks photo challenge. Week ten.
Veckans uppgift:
 
Selective color - I know, I know. Yuck. Selective color can be cringe worthy, however, when done right it brings compelling focus to the subject.
 
Resultatet:
 
 
Den här bilden tog jag idag, resten av veckan har jag inte haft tid att plocka upp kameran. Hade egentligen ett annat motiv planerat dessutom, men orkade inte krångla. Redigeringen av bilden är inte den bästa (zooma INTE in och ta en närmare titt) men faktum är att jag faktiskt blev riktigt nöjd. Tyckte det var roligt att få med två objekt med samma färg, det gav extra fokus åt bilden, precis som det står i uppgiften.
 
Tänk att jag har lyckats att lägga upp tio bilder av den här utmaningen nu?! Tror det är för att man får en hel vecka på sig att komma på något och ta sig ut med kameran, det passar uppenbarligen mig alldeles utmärkt.
Nu ska jag gå och krypa ner mellan mina avkommor och nanna kudden, inatt hade jag feber som redan imorse var försvunnen (väldigt märkligt). Bara ett envist dunkande huvud kvar, inga andra symptom? Så bäst att vila lillkroppen innan en redig flunsa bryter ut.
ajlimullersandvik.blogg.se

Åååh, fattar inte hur man gör sådär! Så snyggt :D

Svar: Finns flera sätt, mer eller mindre tidsödande beroende på hur bilden ser ut. ;) Photoshop is your friend!
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress