Helgur

52 weeks photo challenge. Week twentyfour.
Veckans uppgift:
 
Contrast - An easy way to make a photo more interesting is to introduce some form of stark contrast: liquid/solid, hard/soft, delicate/brash.
 
Min bild:
 
 
Hur många bilder på blommor tror ni jag kan lägga upp innan ni tröttnar och slutar kika in här? :P Blev inte mycket fotograferat alls i veckan, men den här passade väl ändå temat hyfsat tyckte jag. Såg dom här blommorna en dag när jag promenerade utan kameran, så fick traska förbi dagen efter igen för att föreviga dom. Gillade kontrasten (om vi nu ska prata om temat) med så himla skarp orange färg mot allt det gröna runt omkring, det var anledningen till att jag såg dom över huvud taget, blommorna verkligen lyste där i buskarna vid sidan av cykelbanan. Någon som vet vad sorten heter? Dessutom sjukt bra skärpa/oskärpa, allt tack vare pappas gamla 135:a.♥
 
Ska försöka att ta bild på nåt annat än blommor i veckan, pinky-swear!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress