Helgur

Veckan.
Nu är ju jag föräldraledig, så alla dagar känns ju som lördagar, men den här veckan har känts extra lång? Trots att den var en dag kortare? Mycket märkligt.
Ska vi kolla i kamerarullen på telefonen vad vi pysslat med? 

Den här lille killen blev fem månader på självaste påskafton minsann! Har redan börjat med yoga som ni ser. 

Maja fick kritor och ritblock av sin storasyster vilket var en riktig fullpoängare! Ritblocket är snart slut och köksmattan har fått udda färg på sina ställen. 

Jag försökte skruva själv med min bil och det gick åt helvete. Men idag var pappa här och hjälpte mig, så nu har vi startat den i alla fall. Det gick bra! 

Jag vattnade blommor och upptäckte att en av elefantöronplantorna hade producerat avkommor underifrån, antagligen så vi inte skulle märka något. Knipsade av dom och dagen efter adopterade en kompis till mig sticklingarna. I utbyte fick vi en grön chili-planta! Spännande! (Har numera dagligen konversationer med min lillebror om hur våra chiliplantor mår.) 

Dagens gos! Precis innan hade Maja tutat på Vidars näsa, det är därför han ser så glad ut. ^^

Efter morgonens snöstorm så håller vi tummarna för att prognosen för imorgon, med lite sol och några grader varmare, håller i sig. Då ska jag försöka klippa äppelträd! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress