Helgur

30-årskrisen kryper närmare!
Nävars, skoja bara. Har absolut ingenting emot att bli 30, ser tillbaka på mig själv som nybliven 20-åring och skakar på huvudet inombords, dit vill jag inte tillbaka. Inte för att jag någonsin varit särskilt crazy eller hittat på tokiga saker som jag ångrar. Men jag gillar mig betydligt mer nu, hoppas det betyder att jag kommer gilla mig själv ÄNNU mer ju äldre jag blir! :D
Printscreenad bild på en nästan 20-årig Helgur.
 
Nog om det.
Jag har vuxit upp i en familj där vi rest iväg när föräldrarna fyllt jämt, i alla fall när dom fyllde 40 och 50. Dom fyra tillfällena resulterade i tre USA-resor och en resa till Nya Zeeland (plus lite USA och söderhavet "på vägen").
Nu kommer ju vi ha väldigt små barn i familjen när jag blir 30, Maja kommer vara strax över 3 och Krabaten kommer vara runt 20 månader, inte direkt så dom skulle ha nytta av en 500-mils roadtrip i USA eller en resa som inkluderar dygnsvis med flygtid. Plus att vi rent ekonomiskt knappt kommer ha hämtat oss från föräldraledigheten. Hehe. Därför får långresor vänta, men det finns ju så många andra ställen jag vill åka till som dessutom är barnvänliga!
 
"Aha, en All Inclusive till Turkiet", tänker ni nu.
NEJ FY TVI VALE. Skulle aldrig falla mig in. Att ligga och steka vid ett poolområde och äta buffé hela dagarna en vecka i sträck kan andra få hålla på med, jag skulle aldrig lägga pengar på det.
Ska jag lägga mina hårt ihoparbetade slantar på att åka någonstans så vill jag gärna SE SAKER också, inte bara på håll från ett hotellkomplex fullt av svullande, salongsberusade turister.
 
 
Så. Innan vi visste att Krabaten skulle anlända nu till hösten var jag inne på att vi skulle försöka komma iväg till Azorerna, det känns som det hade funkat med ett barn, trots ganska lång flygtid. I samband med att Krabaten gav sig till känna så gjorde dock Underbara Clara en resa till Korsika och det såg ju helt magiskt ut! Bara efter en snabb googling fick man fram många nöjda föräldrar som varit där med småbarn och nu har jag i princip bestämt att det blir den lilla franska ön i Medelhavet som får äran att ta emot mig när jag fyller jämt!
Dom senaste kvällarna när jag inte kunnat sova har jag googlat frenetiskt och hittat ett skitfint hotell med halvpension som är extremt barnvänligt och tagit reda på vad hyrbilar och hyrsulky kostar och önskar innerligt att jag kunde boka redan NU NU NU! Men ack...jag får nog vänta till i sommar eller nästa höst... Det är ju trots att nästan två år kvar. x'D
Tills det är dags lär jag vara rena Korsika-experten och ha en vecka planerad in i minsta detalj, från vart vi ska åka, vad vi ska se, var vi ska bada till exakt vad vi måste äta. Haha!
 
Ser väl ganska drömmigt ut? :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress