Helgur

Vilken jävla helg.
Började i torsdags med att ÄNTLIGEEEEEN hämta hem min älskade bil igen, från ladan där den hade stått och...kräkts automatlådeolja hela vintern. Crap. Blir till att byta packningar här snart och be till gudarna att det hjälper.
Av en ren slump så tog mitt busskort även slut i torsdags, så var ju tvungen att åka bil till jobbet...där jag haft en av dom jobbigaste veckorna på länge trots att veckan innebar i princip tre heldagar med kurs och planering. Konstigt hur saker och ting som avviker från det normala kan ställa till det så i hjärnan?
Kom hem i fredags, mosig i huvudet, och just då var naturligtvis våra häckplantor tvungna att levereras! Så min karl var tvungen att skyffla jord halva kvällen och jag...fick inte åka till stallet och rida, för Maja kunde ju inte vara med och skyffla jord... Vilket bajs, den aktiviteten jag använt som motivation hela veckan drogs bort framför nosen på mig.
Dubbelsuck på den.
 
I lördags var det upp med tuppen, eller i det här fallet barnet, för vi hade en tripp till riddarspelen på Ekenäs slott inplanerad! Min man skulle följt med, men återigen på grund av häckarna så fick han annat att göra. Så det blev "bara" jag, Maja, KW och Lisa som åkte. Alla utklädda! Åh, det var så mysigt, precis en sån dag jag behövde. Sen som alltid när man reser med barn så hann jag inte göra mer än typ...byta blöjor, mata barn, skjutsa barnvagn,mata barn igen och sen agera säng åt barnet när hon somnade i min famn. Det spelade dock ingen roll, jag får väl utforska marknaden och slottet bättre nästa år. :) Vi fick dessutom gå mitt i själva tornerspelsuppvisningen eftersom Fröken Superkänslig tyckte det var sjukt otäckt när folk applåderade och tjoade, men det var ändå blöjbytes- och mellanmålsdags, så vi hängde i bilen en stund medan vi väntade på att våra vänner skulle återvända och vi skulle bege oss hemåt.
 
Vi var ju himla söta i alla fall, speciellt Maja som fick vara Viking BatBaby. ^^
 
Idag dådå så har vi haft tävling i stallet, lokal hoppning med första omgången i DIV III för ridhäst och jösses, säger jag bara. Innan tävling är det ALLTID sjukt mycket och sjukt jobbigt. Lägg till pressen att allt ska bli rätt med lag och så vidare. Dessutom har det varit fler anmälningar till den här tävlingen än till typ...våra tre senaste tillsammans!
Just nu sitter jag och skriver medan sista klassen är igång och det har faktiskt gått BRA. Det finns alltid saker att förbättra, typ som att det blev sjukt trångt på parkeringen så folk körde på varandras bilar (inte vårt fel...men ändå) och andra fick backa ut hela vägen. Inte kul med hästsläp bakom, gissar jag. Men annars har allt liksom löst sig, på ett eller annat sätt. Datasystemen lever sitt eget lilla liv och så, men...det är sånt som alltid går att fixa i efterhand. ;)
 
När jag väl har publicerat alla resultat så ska jag ge mig av härifrån fortast möjligt och åka hem. Äta massor av mat. Dricka massor av Coca Cola och sen ska jag stupa i säng, för fyfan vad jag är trött.
ztad

nananananananana BATKING!!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress