Helgur

Grannlandet i väst, part I.
Phew.
Det är först nu, över ett dygn efter hemkomst från vårt äventyr, som jag börjar känna mig mänsklig igen. Milen hemåt var verkligen hemskt jobbiga, kändes värre i huvudet igår än efter en Atlantflygning.
Jaja.
Har insett att det inte kom något bra referat efter vår förra Norgesemester (för sex år sen...) så tänkte bättra mig på den punkten den här gången. :) Here we go!

Eftersom det var min födelsedag vi skulle dra iväg på så inleddes morgonen med paket för min del! Inte helt fel. Fick två tjusiga tavlor:
Den till vänster ska jag sätta upp på min arbetsplats efter semestern, tror jag.
 
Efter frukost hände något så ovanligt som att vi kom iväg INNAN utsatt avresetid! Hur ofta händer det på en skala när man har barn att jonglera?!
Vi spenderade hela dagen i bilen och kom fram till Drammen strax efter klockan fem om jag inte minns fel. Det gick mycket smärtfritt, mest för att vårt barn är en sån här:
Bilsovare av rang.
 
Vi fick en liten campingstuga och fixade sedvanligt campingkäk innan vi stupade i säng. Dock inte innan vi hunnit ta in omgivningarna förstås, som inte var särskilt storslagna men fina ändå.
 
Ni får ha överseende med att jag hade med mig mitt fish-eye och lekte lite med det. Att få till skärpan är ASSVÅRT, to say the least, men lyckas man kan det bli fint.
 
Vet ni hur obekvämt det är att dela säng med ett barn som KAN vara jordens bökigaste? (Hennes mamma kallades Propellern av sina föräldrar och den genen verkar ha gått i arv...) Tänk er då att dela en knarrig stugsäng, MAX 80 centimeter bred, med detta barn... Vi kan säga som så att jag inte sov så jättemycket där jag låg upptryckt mot en trästege med ena armen klämd mellan min egen tunga kropp och en träregel. Kom knappt ur sängen på morgonen och förkunnade det första jag gjorde att någon annan fick samsova i nästa stuga!
 
Fortsättning följer...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress