Helgur

Dygnsrytmen...
Åh vad trött jag var igår när jag kom hem! Somnade nästan under dom 40 minuter det tog att lägga det bökigaste barnet jag känner och sen var jag uppe i typ tio minuter innan jag kände att "näe...det är bättre att sova. Och imorgon är det ju sovmorgondags!"
 
Jaha. Så varför sitter jag här innan halv sju då? Jo. Efter en vecka av jobbrutiner och tidiga kvällar/mornar så har tydligen min kropp gjort något som den aldrig gjort förut; ställt om sig till tidig morgon.
Vaknade kvart i sex och kunde absolut inte somna om, så jag gav upp och gick nyss upp. Får ju lite egentid vid datorn  medan dom andra två ligger kvar därinne och snarkar i alla fall. :P
 
Kan passa på att sammanfatta min första jobbvecka, som faktiskt har gått alldeles okej? Betydligt lättare än vad jag trodde att komma in i det igen. Helt sjukt egentligen att man kan vara borta nio månader och ändå känna igen det mesta när man kommer tillbaka? För någon som jobbar med att (försöka) lösa problem känns det ju aningens tröstlöst när det är samma skit som diskuteras fortfarande, men det är så det är. Har i alla fall fått reda på att en grej, som jag började jobba med när jag började på avdelningen i september 2014, nu äntligen har löst sig! :D Det går inte fort när det går långsamt, memn det finns ju tydligen ändå ett ljus i tunneln.
För övrigt är jag ju numera ensam tjej på avdelningen, vilket känns lite trist...dom andra två har fått flytta till andra änden av fabriken och nya grupper/uppgifter. Är ju som tur är några damer kvar på kontoret där vi sitter, även om dom tillhör andra avdelningar, så jag har nån att prata med när dom bröliga grabbarna blir för jobbiga. :P
 
Nähä. Det var väl det. Ska passa på att städa mitt skrivbord här nu, för det ser ut som ett skrotupplag.
Förhoppningen idag är att 1) hinna städa undulaternas bur för det ser förjävligt ut där, samt möblera om åt dom med lite nya pinnar och grejer och 2) få tid att gå ut och prova mitt nya objektiv PÅ RIKTIGT, det bara ligger här och väntar... ^^
 
Tjipp!
Gårdagens fredagsfika räddade i alla fall mitt humör..!
ztad

Gudar vad gott det ser ut med fikat!!!

Svar: Det var gott! :D
Helgur

ajlimullersandvik.blogg.se

jag sover fan ingenting. Hoppas på en lättare morgondag! Andra jobbveckan, borde ju gå lite bättre :)

Svar: Det har varit så SKÖNT att gå o lägga sig tidigt...hoppas jag kan hålla i det. :)
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress