Helgur

Lussemånar?
Vid halv tio eller nåt idag började jag baka lussebullar.
Klockan fyra var jag klar... Det blev ett heldagsprojekt när det finns barn med i bilden, men bra blev det! Bra som fan! Ska äta lussebullar tills det sprutar saffran ur öronen på mig nu i veckan!
 
Degen fick jäsa 4 timmar... Skulle jäst en timme enligt receptet...
Min lilla hjälpreda som åt upp hälften av russinen...
Med Spiderchicks recept går det inte att misslyckas!
 
Lagom till kvällsmaten fick jag syn på fullmånen. Fotade först med mitt 55-300mm Pentaxobjektiv som blev enligt följande:
 
 
Sen kom jag på att jag har mitt 500mm Soligorobjektiv, som jag hittills inte alls har kommit överens med. Det är verkligen skitkonstigt. Men nu, när jag fotade månen med kameran på mitt ministativ och med självutlösare för att undvika skakningar så blev det faktiskt helt okej:
 
 
Skulle vara intressant att sätta dit en teleconverter på det objektivet och se hur nära man kommer då. ;D
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress