Helgur

Kort men jobbig dag.
Sitter i en för dyr stuga i Skellefteå, Maja har somnat ovanpå sin far för en gångs skull och jag skyfflar i mig lösviktsgodis som om det inte finns någon morgondag.
Vi har åkt knappt 40 mil idag, men det känns som det dubbla, vilket är himla märkligt i och med att vi började dagen med fantastisk hotellfrukost efter en natt i ljuvliga hotellsängar. (Till och med Maja sov som en stock och jag fick tvinga henne att äta när jag vaknade mitt i natten av att tutten höll på att sprängas...)
 
Men jag vet inte. Resan har gått smidigt och så, men när vi kom fram var vi trötta och irriterade. Misstänker starkt att hemlängtan är orsaken, just nu vill jag bara ligga i min EGEN säng och inte behöva gå till ett servicehus för att bajsa.
Tur att Maja är en sån solstråle att ha med sig, hon muntrar upp oss varje gång det blir lite tjurigt. :)
Vi kom fram rätt tidigt idag och fick vår stuga som var svinkall... Så vi lastade in all packning, satte elementen på 26 grader och åkte in till Skellefteå centrum med två mål; 1) Få mat i magen på oss vuxna och 2) hitta en affär som säljer babykläder för att Maja har kräkts ner alla sina bodys vi hade med oss. (Sjukt svårt att packa åt en sån liten?!)
Vi hittade en MAX hamburgerresturang först, tack gode gud, för deras halloumiburgare är typ DET BÄSTA SOM FINNS!!! Sen gav vi oss in i stan för att hitta parkering...haha, mardrömmen. Vem har planerat den stan, undrar jag? Sjukt luriga korsningar och folk körde som idioter. TILL SLUT fann vi ett parkeringshus som INTE(!) var blockerat av vägarbete samt en galleria med Cubus där vi hittade kläder till Majsan. Hon behövde ändå lite fler plagg i storlek 62... Mitt när vi höll på att leta kläder därinne blev Maja jättearg, så nu kan jag bocka av "amma i provrum" på min bucketlist. Heh. Personalen var i alla fall hur gulliga som helst när jag frågade om det var okej, sa att jag skulle känna mig som hemma. :P
 
Sen vi kom tillbaka till stugan har Maja varit jättegnällig och lite snorig...får se om den här natten blir lika lätt som den föregående.......
Imorgon har vi 54 mil att åka till vår bokade stuga i Söderhamn...håll tummarna för att det går smidigt.
Solstrålen som har börjat jollra massor sen vi åkte hemifrån.♥
 
Men dagen har bjudit på goda nyheter också! Imorgon kommer dom och ska börja greja med vår garageuppfart som ska breddas och asfalteras om, det ska bli SÅ SKÖNT..! Vi ska ta bort cirka tre meter gräsmatta bredvid vår nuvarande uppfart så det blir plats för två bilar. Som det är nu är det jättetrångt, eftersom vi har gemensam uppfart med grannen, och det är sjukt krångligt när jag ska ha ut Mustangen ur garaget att hålla på att flytta Toyotan. Så det här ska bli GULD, har längtat hur många månader som helst!
Ztad

Halloumiburgaren är bäst!!!!!!!!

Svar: Verkligen! Min absoluta favvis. ^^
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress