Helgur

Frisk luft och Lyxfällan.
I förmiddags tog vi en minitripp till Sjöbo-knäppan här i stan eftersom det ska bli sämre väder här framöver. Vi tog med oss lite fika och hade det supermysigt!
Dessutom bestämde jag att det var dags att inviga bärselen på riktigt, vi har bara provat den en gång hemma och då skrek vår kära dotter tills vi plockade ur henne ur den. Så vi chansade och packade inte in vagnen i bilen när vi åkte iväg. Gulp! Men det gick jättebra. Maja satt och såg sig omkring medan vi gick från bilparkeringen till utkiksplatsen, hur lugn som helst. Sa inte ett pip. Bara tuttade på nappen och såg allmänt nöjd ut.
(...hon kan redan det här med att posa för selfies... :P)
 
Två minuter senare, när vi satt och fikade, så somnade hon som en stock och sov tills vi kom tillbaka till bilen. Duktigaste snuttan.♥
 
I eftermiddags var jag och tvättade Mustangen, för den ska besiktas imorgon (gulp! igen). Tror inte jag nämnt det i bloggen, men jag och pappa har hållt på och grejat med den för att fixa läckaget av kylvatten och det verkar faktiskt som vi har lyckats... Med hjälp av motorblocksepoxi, en ny packning och lite silicon har vi nog fått ordning på det... Så för tillfället slipper jag beställa nytt insug, men vi får väl se hur länge det håller, förhoppningsvis i alla fall den här säsongen. :)
 
På tal om att beställa saker så sitter jag just nu och tittar på Lyxfällan på TV3 Play, det är typ mitt favoritprogram..! Kände mig så duktig på att spara pengar jämfört med deltagarna i programmet så tyckte att jag skulle få unna mig något. Beställde således nyss en ny JÄTTEstor fågelbur till mina stackars små fluff. Dom har varit lite deprimerade sen vi fick Maja och inte har haft riktigt tid för dom...så förhoppningsvis ska det bli lite bättre med en större bur. Köpte dessutom till en UV-lampa, det ska ge dom lite mer energi och det behöver dom, speciellt Roysan har börjat sova väldigt mycket om dagarna och det är väl inte så bra. :/ Så ny bur och så ska jag försöka ge dom lite mer uppmärksamhet om dagarna, det blir nog bra. :)
 
Snart go'natt!
 
PS. Kom på häromdagen hur jag skulle bota mitt otroliga begär efter mjölk och O'boy: HAVREDRYCK!!! Till och med GODARE än mjölk. Dock dyrare, så inga mängder, men mums! Äntligen! ;) DS.
ajlimullersandvik.blogg.se

stackars småpippisar, ni gör ju inget fel men det är ändå synd :( du vet ju hur jag älskar fåglar! akta på om de byter färg på vaxhuden - vår hedwig gjorde det och vi fattade ingenting. När hon sedan började sova på dagarna så tog vi henne till veterinärern och hon hade motsvarigheten till livmodercancer och trodde hon var pojke och blev blå på näbben. Det var för sent och vi fick lov att ta bort henne :(

Svar: Ja, det är lite synd om dom just nu... Roysan är fortfarande fin i fjädrarna och äter o så...men han ser inte så glad ut. :/ Hoppas det blir bättre med buren och framförallt nya UV-lampan!
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress