Helgur

Första dagen som mammaledig.
Absolut bästa dagen på länge.
Var nära på att gå upp redan vid åtta, på grund av att jag vaknade av min mobil där det började strömma in meddelanden i FB-chatten... Men efter att ha stängt av ljudet så lyckades jag somna om...till halv elva när min karl kom hem från sin löprunda. SÅ HIMLA SKÖNT MED SÖMN! (Att jag har varit uppe och kissat cirka en gång varje timme i natt är inte lika roligt, menmen.)
 
Följde upp sovmorgonen med en bit kladdkaka och vispad grädde till frukost (det var över från igår, kan ju inte ha perfekt kost jämt!) medan jag läste tidningen. Sen var det dags för påklädnad och annat innan jag och min man tog Lill-Toytan in till stan för att luncha med min mamma. Först fick vi en privatvisning i Swedbanks nya lokaler (så jädra najs jämfört med innan alltså, fick genast lust att söka ekonomutbildning på LiU) innan vi gick till Vänner&Vin och smaskade i oss världens godaste lunch! Hett tips på perfekt lunchresturang om ni är i stan nångång. MAN FICK CHOKLADPUDDING TILL EFTERRÄTT!!!
 
Lyckades besöka butiken Snuffefilten (finns på FB, massa fina grejer!) efter lunchen. Skulle bara kika, men råkade få med mig tre napphållare hem... Jaja, dom var superfina. :) Sen råkade det visst spåra ur till värsta shoppingturen... Jag köpte nya promenadskor på Intersport (behöver till alla barnvagnspromenader, tänkte jag) och så handlade vi ännu mer grejer till nya bilen på Biltema. Som om det inte räckte handlade vi på oss en massa nödvändigt (typ bakplåtspapper, fryspåsar...OCH EN SNYGG TERMOS!) på ÖoB samt några säckar väggputs på Jem&Fix. Ja herregud.
När vi äntligen kom hem igen så däckade jag i sängen och sambon i soffan...helt slut båda två. ^^ Men vad härligt det var, att vara ledig en vardag och bara uträtta en massa ärenden... I love it.♥ Det här med föräldraledighet känns som en väldigt bra grej.
 
Filuren har hållt sig ovanligt lugn och bara bökat lite grann, men det är väl inte så konstigt med tanke på hur trångt det börjar bli därinne. Hicka fortsätter hen göra i alla fall, minst två gånger om dagen. Stackars liten...och stackars mamman som inte kan koncentrera sig på någonting när hela magen hoppar i hickatakt. ;D
 
Ska se ett avsnitt Daredevil till och sedan nanna kudden. Har fått stränga order om att INTE vända totalt på dygnet direkt bara för att jag är ledig. We'll see...
Tjipp!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress