Helgur

8 to go.
Pass 91 - 24:e juni: Morgonpass på gymmet.
Pass 92 - 24:e juni: Eftermiddagspass på gymmet.
 
Jo. Ni läser rätt. Jag var på Korpen både innan jobbet ("stämplade in" i lokalen 05:15 typ, rekord!) och efter... Det blir ingen sen kväll för Helgur idag ni, ujujuj.
 
Imorse då i alla fall, så var jag helt själv... Annars brukar det vara minst en till morgonpigg människa, men nej. Inte idag. Kunde flåsa på bäst jag ville utan att oroa mig för konstiga blickar, med andra ord. ;)
Eftersom jag körde rumpa/lår igår tyckte jag det lät som en utmärkt idé att springa 5km på löpbandet imorse, nu såhär i efterhand kan jag säga att det kanske inte var så smart... 5km på bandet tog i alla fall cirkus en halvtimme och när jag skulle kliva av bandet efteråt höll jag på att faceplanta rakt i golvet (som sagt, tur att det var folktomt) för benen var som två geléklumpar.
 
(Helgur, snart på ett gym nära dig.)
 
Tror kanske ändå det var bra att springa loss lite av träningsvärken från igår, faktiskt, även om den inte är helt borta. Benen känns inte lika tunga som efter förra veckans Watch Your Six.
(Kan nämna att jag hann med tidiga tåget till Mjölby också, så det lönar sig att vara uppe tidigt!)
I eftermiddags efter jobbet var jag SÅ. TRÖTT. Somnade nästan på tåget och var helt borta när jag klev av på perrongen, så lyckades bara tänka "energi...nu...Pressbyrån" och gick dit och köpte Power King. ^^ Svepte en burk på väg över gatan till gymmet och gick in och körde 15 minuter crosstrainer som uppvärmning och sen det här passet:
 
 
Tänkte liksom eftersom jag tränade dom nedre regionerna igår, kör vi armar idag. Vill ju som bekant bli betydligt starkare i gäddhänget... Körde alla övningar med 5 kiloshantlar, UTOM tricep extensions, då körde jag med 4 kilo. Det tog bara cirka tjugo minuter att köra igenom alla set, men jag orkade knappt lyfta väskan efteråt så det var nog lagom... Känns ändå helt okej i armarna nu, vi får se hur det blir imorgon. ;)
 
Imorgon blir det inget morgongym, behöver sömn! Men efter jobbet ska jag köra Easyline, med KW tror jag? Sista för terminen, så bäst att passa på.
Nu ska jag äta (igen? känns som jag ätit konstant hela dagen) och se lite Svampbob, sen kallar den renbäddade sängen. ^^
Tjipp!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress