Helgur

12 to go.
Pass 86 - 12:e juni: Ridlektion (dressyr).
Pass 87 - 16:e juni: Easylinepass på Korpen.
Pass 88 - 17:e juni: Gympass i min ensamhet (fokus lår & rumpa (ajajaj)).
 
Jaha. Då ska vi se var vi var någonstans... Jo, i fredags! Terminsavslutning med 51:an. Egentligen har jag inte så mycket att säga förutom att det gick jävligt bra. Min ridlärare var nöjd efteråt och då är jag nöjd. :)
 
(Har jag sagt hur fin Fuxfia är för att vara 17 bast med lite småskavanker? Åh.♥)
 
Sen tränade jag ju inte så mycket under helgen då, hade annat för mig, och i måndags missade jag ju sista ridlektionen för terminen...
Men i tisdags (igår...) var det dags för Korpen igen, lite Easyline. Jädrar vad svettigt det var! Älskar dom passen, det är för alla och kan vara precis så jobbigt som du själv vill. Till exempel har det varit med en tjej ett par gånger som är gravid, och igår undrade någon när det var planerat att bebis skulle komma. Jag trodde om kanske fyra månader (vad vet jag liksom, hon ser inte så stor ut) och då kläcker hon ur sig att ungen är beräknad 14:e juli. ALLTSÅ OM MINDRE ÄN EN MÅNAD. Herrejesus i himlen. Någon annan förutspådde att bebisen kommer skutta ut med hantlar i händerna, jag är beredd att hålla med.
 
Efter jobbet idag gick jag direkt från tåget till gymmet och körde ett eget pass, är fortfarande på dåligt humör och känner mig stressad så det kändes som jag behövde få ut lite aggressioner.
Letade fram det här passet:
 
 
Gjorde dock en justering på första övningen, side leg raises, och bytte till kissande hunden. Blir ju ungefär samma sak väl?
Sen så gör i alla fall jag så att där man ska byta mellan höger och vänster ben räknar jag 1 = när jag har gjort en med varje ben.
Passet blev som följer: 15 minuter crosstrainer som uppvärmning och 3 set av dessa övningar med någon minuts vila emellan seten. Kunde dock inte göra 40 kissande hunden, utan körde 30 där (på varje ben dårrå) per set.
Imorgon kommer jag garanterat gå mycket konstigt.
 
Nu är klockan skitmycket och jag borde sovit för länge sen, MEN det är min tur att ha med fika på jobbet imorgon eftersom det är "fredag" så jag har bakat rabarbermuffins fram till nu ungefär. Jaja, har man schyssta kollegor så har man, dom är värda besväret. ;) Det blev inte dom bästa muffins jag gjort, men folk brukar inte vara så kräsna...
Julia Müller-Sandvik

sv: Ja, jag har verkligen välsignats med möjligheter! Så lycklig :D :D :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress