Helgur

En liten fredagsfläck.
Imorse på tåget gjorde jag en ny grej, vaknade till precis innan det började rinna saliv nerför hakan på mig. Vet inte vad som är värst; snarkningar eller dreggel?
 
Arbetsdagen bara skenade förbi (kaffe-blåbärspaj-köttfärslimpa-kaffe-SLUT) och helt plötsligt satt jag på buss 303 mot stallet. Innan den avgick från Centralstationen klev Anna på, hon hade ont i huvudet och fick en pingvinstång av mig. Jag satt nämligen och tuggade på en Supersur Smultron myself för att motverka lågt blodsocker så tänkte att det nog skulle hjälpa henne också.
När bussen stannade vid Stora Torget klev även Fija på! Hon bjöd på macka med russin i brödet och jag bjöd Anna på Fijas vatten. ^^
Samtidigt som vi klev in på parkeringen till stallet kom Isa ifatt oss på sin moped. Man kan säga att vi trillade in nästan hela gänget samtidigt! Var himla trevligt med lite sällskap för en gångs skull. :)
 
Jag trodde att det äntligen skulle vara dags för en Marko-omgång igen för mig (tre veckor sedan jag satt på honom sist!) men nej, i lektionspärmen stod det "Zal"; short for Zalza, alltså en av dom nya fläckarna! Blev lite lycklig och nöjd. Stod och myste en stund med Markos bakdel (han gillar att bli kliad på skinkan, ok?) som kompensation innan jag myste med den fläckiga hästen. Upptäckte att om jag kliade henne på manken så började hon klia tillbaka...på boxdörren... Hon var i alla fall väldigt gosvänlig, och titta bara hur söt man får se ut (inte världens bästa bild, men):
 
 
Kan säga att jag hade världens bredaste leende efter lektionen! Hon var så mysig! Dessutom är hon bara 4 år, och jag älskar ju unghästar. Åh!♥
Ellen (som fick rida Rocky (och som red ner två hinderstöd (därför kallas Rocky numera för Massförstörelsevapnet))) och jag har bestämt att vi ska bilda riddargrupp på dom där två pållarna, kommer bli en grann syn på Julshowen sen kan jag lova! ;)
Vi får väl se hur det går nästa vecka när vi kanske ska TRAVA också, vi kanske får gräva ner hinderstöden en bit i marken...för att vara på den säkra sidan. ;)
Jennifer

Hihi, dom är jättesöta båda två!^^ Hade turen att få va precis bakom er så att jag kunde se hur det gick. Jätteduttiga va dom allt! För att va så unga menar jag.^^ Och ryttarna med såklart! ;P Btw, undra hur Rocky skulle va ute i skogen på riktigt...skulle han gå in i träden liksom (jag menar hinderstöden liknar ju närmast små stockar till tjockleken)? :P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress