Helgur

Not a a secret anymore!
Som julklapp till den yngre tredjedelen av vår lilla familj har vi fixat en liten utflykt.
Egentligen är julklappen till hela familjen och den består av ett par dagar i London! Det ska bli sjukt kul då ingen av oss har varit där innan. I mars ger vi oss av och blir borta två nätter, så nu undrar jag:
 
Vad bör man göra/se när man är där?
 
Personligen så vill jag se Big Ben och Tower Bridge, åka London Eye, fotografera röda bussar och besöka Harrods.
Finns det något som man ABSOLUT måste klämma in?
 
Vi kommer till London torsdag morgon (alltså har vi hela dagen i London) och åker hem tidigt lördag morgon. Vad kan man trycka in i planeringen?
 
Och: Är det skitsvårt att ta sig places med tunnelbanan? (I hope not.)
 
Hilfe bitte!
 
 
Eddie och barnen på Bristol Academy

London är grymt bra! Tunnelbanan är extremt enkel, så det kommer inte vara några problem, Harrods lite överskattat tycker jag... Primark på Oxford Street är toppen för shopping! :) Ha en bra resa! Anna

Svar: Harrods vill jag mest bara titta i, misstänker att det inte är min prisklass.. ;) Ändå kul att ha varit där. Har oxå hört om Primark, det ska besökas! :D
Helgur

ztad

det är jättelätt att ta sig runt med tunnelbanan :)

det här kanske bara är jag, men jag är överförtjust i hamleys, en sex våningar hög leksaksaffär (!) (någon, någonstans rullar ögonen jättemycket här), där de som jobbar har i uppgift att... demonstrera alla grejer och spontankomponera sånger :) (nej, jag vill inte alls ha det jobbet ^^)

Vill man bara känna sig som medlem i någon trevlig film, omkringglidandes spontant sådär, rekommenderas en tripp genom marylebone (hem till världens finaste tjöt)
Coola saker finns ju överallt, engelsk gotik is the shit :) sen vill jag ju alltid tvinga på folk museer också: gå till tate modern, snälla? Gratis, jättenära st-Pauls Cathedral (Wrens arkatektur...heavens!), tror stationen heter Blackfriars: i en episk fabrikslokal med sinnessjukt bra -och usla- grejer. och så får man ju gå över millennium bridge också, grym utsikt över floden.
Eller... en mardrömstour. KW snackade om någon Jack-the-ripper utflykt hon hade varit på, typ en levande variant av skräckkabinettet på Madame Tussauds (hell yes!) :)

Svar: Haha, åh. KW. :') Tack för tipsen! Vi får se vad vi hinner klämma in... :)
Helgur

Jenny Enåkander

Tunnebanan fungerar bra i London. Inga problem. man köper biljetter i automater på stationerna, fort och smidigt.

Svar: Jag beställde Travelcards åt oss igår, så kan vi åka buss/tunnelbana hur mycket vi vill. Hoppas det funkar! :)
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress