Helgur

30 cm snö senare...
Höll på att inte komma hem från min man imorse!

Först såg jag inte vilken snöhög som skulle föreställa min bil... Sen kom jag knappt fram till den för all snö... Sen tog det tio minuter att gräva fram den... Sen skulle jag backa ut...och fastnade... Som tur var är jag en utmärkt och lugn bilförare (...) så jag lyckades gunga loss den... Bara för att inte komma uppför den lilla backen ut från parkeringen för snön gick ända upp ÖVER kofångaren på bilen... Fick ut och skotta framför framhjulen TRE gånger med spaden jag fick i julklapp och hittills inte har behövt använda... Förän nu... 18:e jävla mars... Höll på att köra fast igen när jag tog mig ut på gatan men tar man bara fart går allt... Kunde inte köra mer än 30 km/h hela vägen hem för annars hade jag hamnat i diket... Hela genomfarten var igenproppad med lastbilar som hade fastnat och inte kom loss... Kom på den bra idén att INTE ta vägen över Brinken eftersom det säkert stod hjälplösa lastbilar där också... Lyckades ta mig till Vinnerstadsvägen oskadd... Höll på att inte komma in på parkeringen på grund av snövall... Men tar man fart så går ju allt...

Och snön bara fortsätter vräka ner?! Jag kommer inte kunna ta mig till stallet sen!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress