Helgur

Strax utanför Stryn.
Idag är första dagen med ihållande solsken i Norge och även första dagen på en camping med GRATIS INTERNET.

Man kan säga att det har regnat en hel del sen vi kom hit... Och innan dess med för den delen, det första som hände när vi kom in i landet var att vi blev omdirigerade på grund av översvämningar.
På första stället vi bodde berättade gubben som hyrde ut stugan att det hade regnat en månad i streck. Hujedamig. Därför har vi fått chansen att se en del maffiga forsar och vattenfall. ;)

Första stugan. HUR MYSIG SOM HELST!!!!


Vi träffade på ett exemplar av det norska nationaldjuret. ^^


Första forsen, det gör sig inte rättvisa på bild.
Höll på att skita på mig när jag skulle gå fram och fota...

Så. Lite bilder från första dagen i alla fall. Det går inte direkt i raketfart när man laddar upp här. ;) Fler bilder kommer så småning om, minneskortet på kameran blev fullt nyss. Tur att jag kan tömma över i datorn...
Imorgon ska vi till Geiranger, sen följer Ålesund och Trollstigen. Vi har en hel vecka kvar på oss, så vi kommer inte ha bråttom.
Tillsvidare hoppas jag alla utnyttjar sin semester på bästa sätt och att min lilla Marko-man blir bättre i sin lilla hovsing.
Hade!
Sara Svensson

Gud vilken fin lugg fjordisen hade! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress