Helgur

20x30 cm.
Besöket i stan blev ju ganska lyckat, trots att jag bara hann med ett halvt ärende. Jag beställde kort. Kul att affären hade stängt när vi skulle hämta ut bilderna... Men då får vi hämta dom på fredag istället. Musiktorget var (som väntat) stängt. Så dit får jag oxå gå nån annan dag. Jag glömde faktiskt helt bort min festivalbiljett, men den kan jag ju hämta nån annan dag oxå... Till och med bibliotekets bokinkast var tillbommat och låst med hänglås dagen till ära. Kan helt förstå't. I den här stan stoppar dom in raketer där dom kommer åt.
Men Jennifer och jag fick ju i alla fall tillfälle att pröva fikat på Fräcka Frökens, det nyaste cafét i stan. Chokladbollen och latten var värda varenda krona. Och vi pratade oavbrutet. Det skulle lärarna i skolan veta. (Speciellt Ludmilla.)

Ikväll ska vi bort till några kompisar och fira att det blir nytt år. Kan bli trevligt. Blev erbjuden av Emma att fira med henne och Kikki på Brygget ikväll, men avböjde. Dels för att vi ska bort, och dels för att jag tycker det är trevligare att fira nyår hemma... Jag har visserligen varit utgångssugen dom senaste veckorna, men nyår är speciellt. Det får bli utgång en vanlig helg istället. :) Kalla mig tråkig, men det är så jag känner. Du får fira som du vill.

När vi fikade fick jag ännu ett bevis för hur urbota korkade och bitchiga hästmänniskor (- tjejer mest) är. Seriöst. Skulle vilja ta ett ordentligt snack med den personen, även fast jag inte känner henne, och bara fråga varför. Om man vill vädra sina åsikter ska man fan våga stå för dom oxå.

Nu har jag beklagat mig tillräckligt.

Hoppas alla får en trevlig nyårsafton, och extra pussar och kramar till alla som läser min blogg. ^^
Fija

När jag läste rubriken såå..ehh...ja, låt säga att jag fått i mig en del koffin och socker idag. Då förstår du säkert hur mina tankegångar går ^^

Och när det gäller din förbannelse över vissa hästtjejer så kan vi ju alltid börja med att sätta skitungarna på MORF på plats ;)



Gott Nytt på dig!



(kommentaren på inlägget över är det också jag som har skrivit då'rå)

Jennifer

Fikat var värt varenda krona, det har du rätt i! Och du har rätt i det där med hästtjejerna! Som sagt va: personen ifråga har bara sin egen häst i stallet, de andra är ute på hal is! xP

Du kanske får tillfälle på lördag om den personen är där samtidigt som oss!(Let's hope NOT!)



Gott Nytt År! <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress