Helgur

Nyårsmål; hur gick det?
Förra året skrev jag att jag egentligen inte ville kalla det "nyårslöften", så i år byter vi benämning till "nyårsmål". Vettigt ju?
Anyway. Hur gick det med mina löst satta mål för 2019?
 
→Träning - Det fick följa med från 2018 och det gick ju faktiskt riktigt bra om jag får säga det själv. I alla fall med löpningen, skulle ju verkligen behövt mer av både styrketräning och typ yoga. Men det ska bli ändring på det efter nyår tänker jag. Kom ju sist på milen av mina kollegor i Blodomloppet i maj, men med tanke på att jag sprang min snabbaste mil någonsin så är det knappast något jag har hängt läpp för. :)
 
 
→Lära mig dansa - Ingen check på den ni. Men jag har fortfarande lösa planer på att göra verklighet av det här, det vore så himla kul! Vet inte hur bara, får väl anmäla mig till en kurs för 11-13-åringar, för vuxna vill tydligen inte lära sig dansa coola danser.👎 Men det är inget prioriterat mål för nästa år.
 
→Umgås - Har varit lite bättre på det här, Kristin och jag hade ett bra flow ett tag där när vi träffades i alla fall en gång i månaden. Men det är ju så svårt att hinna med mitt i vardagspusslet, skiftarbete, småbarn och allt annat man ska hinna med. Ja ni vet.
 
Säger ju inte nej till fler kompisfikor på Espressohouse direkt..!
 
Vad ska jag försöka åstadkomma första året i detta nya decennium då då?
 
→Till att börja med så får träningen hänga med i år också. Mitt mål är att springa Blodomloppet 2020 på under 50 minuter. Wish me luck. Annars vill jag bli starkare och vigare, att fylla 30 gjorde ju inte att man blev smidigare och starkare över en natt direkt. 😅 Ska köra Adrienes 30-dagarsutmaning nu i januari och försöka få tillbaka lite smidighet till att börja med. Sen får vi se. När den här förkylningen ger med sig (om den någonsin kommer göra det) så kanske man kan börja snegla på löparskorna igen...
 
→Sen så ska jag återuppta klädköpstoppet jag hade 2018. Nu under hösten har jag köpt alldeles för mycket kläder, så under 2020 är det stopp. Jag har gett mig själv ett maskhål i det här målet och det är att det inte gäller begagnade kläder. High five på den! 🙌 Kommer bli storkund på Erikshjälpen. Haha.
 
→Ett mål jag haft sen typ 2013 är att spara ut mitt hår ända ner till rumpan, det har ju hittills gått åt pipsvängen. Ett tips från coachen där om ni skulle vilja prova samma sak är att inte få två barn under tiden, det gör visserligen underverk för håret att vara gravid, men efteråt... Jösses. Strax innan jul förra året hade jag nog mitt längsta hår hittills. Vad som hände sen kan man ju undra? I fredags klippte min underbara frisör av skiten. Nu har jag lite längre än axellängd och det är så SKÖNT.
Alltså kolla?!?!?? Ska gå in för att ta hand om det här stackars frisset jag har nu och
hoppas det växer som satan.
 
Fick föresten ett paket Silicea av Kristin i julklapp, ska käka dom kapslarna i två månader och se om det ger nån boost åt hårväxten...
 
Sen så har jag tänkt släppa fram den hära Crazy Plant Ladyn inuti mig och gå BANANAS under året. Okej, inte bli helt cray-cray, det har jag inte råd med. Men jag vill fylla på hemmet med fler stora gröna växter...
 
Och det är väl ungefär allt tror jag? Vi får se.
ajlimullersandvik.blogg.se

Åh gulligaste,nu ska du få höra: jag har anmält mig till en vuxenkurs i modern dans med start nästa tisdag, omg! Så nervös!!

Svar: MEEEEEEN VAAAAAAAAA????!?!?!?!? Så jävla kul! :D Varförrrrrrrrr finns inte det här?!? Måste kolla igen. Kommer säkert bli jätteroligt! Blev väldigt avis nu. Haha!
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress