Helgur

3 saker...

Minns inte ens var jag snodde den här listan?
Enjoy!

3 saker jag ser fram emot

- När coronahysterin lägger sig.
- Vårvärme!
- Att plocka fram min bil ur garaget. Om den går att starta...

3 saker jag gillar

- Att ta hand om mina växter.
- Vara ute och springa.
- Läsa böcker.

3 saker jag inte gillar

- Folk som ställer sig åt fel håll på macken när dom ska tanka. Fast det finns en enkelriktat-skylt. Bara för att dom vill slippa stå i kö. (Blir alltså orimligt arg på sånna.)
- När mina växter oförklarligt dör.
- Att det interna minnet på min telefon är så fullt att jag måste rensa lagring dagligen.

3 saker jag vill

- Bli snabb och stark. Är på god väg med snabbheten...
- Skaffa ännu fler växter... Måste bara se till att jag orkar hålla dom jag har vid liv ett tag.
- Att mina barn ska börja sova hela nätterna i sitt eget rum, är trött på att trängas.

3 saker jag borde

- Se efter hur pelargonerna och olivträdet mår nere i källaren...men dom får vara en stund till.
- Kolla laddningen i batteriet i Mustangen, om jag nu har tänkt att den ska få komma ut fjärde april.
- Göra åtminstone EN stretchövning varje dag!

3 saker jag kan

- Trösta mina barn när dom är ledsna.
- Låttexterna till i princip alla 208 låtar i min favoritlista på telefonen.
- Gå på händer.

3 saker jag inte kan

- Få till nagellacket lika snyggt på höger hand som på vänster.
- Leva utan energidryck.
- Mingla.

3 saker jag pratar ofta om

- Mina barn. (Vad konstigt.)
- Mina växter.
- Trams.

3 saker jag önskar mig

- Kreativ inspiration. Vill egentligen både sy med min maskin och fotografera med mina kameror. Men har inspiriation till inget av det.
- Pengar. Får tillbaka 200 spänn på skatten och bonusen på jobbet ser inte ut att bli nån rekordsumma. Efter allt vabbande hit och dit skulle lite extra sitta fint.
- Solsken och D-vitamin, känner mig som ett genomskinligt spöke med påsar the size of shoppingbags under ögonen.

3 saker jag blir lugn av

- Att vara i stallet med Kofi.
- Lyssna på Spöktimmen innan jag ska sova.
- Försvinna in i en bra bok.

3 saker jag blir stressad av

- Att inte kunna gå till jobbet, men det är som det är.
- Inte kunna träna.
- Rent allmänt att tiden går för fort.

3 saker jag ska göra i veckan

- Hinna med två löppass, det ena är redan klart!
- Plantera tulpanlökar i en kruka.
- Inventera barnkläder på vinden.

ajlimullersandvik.blogg.se

jag önskar mig pengar, fick betala 790 spänn och från och med den här veckan skar de ner 10 timmar i veckan av min arbetstid som de ska be om hjälp från regeringens krispaket att betala tillbaka. Jag är genuint rädd att innan nästa vecka är slut ska stå utan arbete.

Svar: Fyfan. <3
Helgur

julia

NU står jag utan jobb. Igår gick vi i konkurs. Det gick undan...

Svar: Men näää! :(( <3 Skickar massa kramar!
Helgur

Julia

sv: KRAM KRAM KRAM! Så himla glad att fått chansen att jobba där men ack och ve... så trist det är. Sorgligt. Lite av en tragedi också, DEA Axelssons har funnits sedan 1923 liksom!! Och nu gick det från normal arbetsdag ena måndagen till konkurs måndagen efter. Herreguuuuud.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress