Helgur

Inskolning och annat.
Vet ni? I nästan tre veckor nu så har Maja varit blöjfri. Helt blöjfri. Alltså det är ju väldigt många månader sen hon gjorde något i blöjan, sen augusti har hon sagt till även om att kissa på pottan (nummer 2 har hon sagt till om sen hon var... 10 månader?) men nu slipper vi alltså blöjorna till ett barn. SÅ. HIMLA. SKÖNT. Det som avgjorde saken var att jag råkade köpa lite för små blöjor, som satt perfekt på Vidar men inte på henne. Så det är ju ett tips till alla som vill ha blöjfria barn tidigt. 🤣 Hon har ju även haft en egen potta på dagis, den som fanns dög tydligen inte att sitta på så hon höll sig hela dagarna, stackars barn. Men en dag när jag kom hem berättade hon att hon gått på toaletten istället på dagis. Har aldrig sett en stoltare unge! 😀
Älskar för övrigt personalen på hennes avdelning som har kört stenhårt med trosor istället för blöja, under en period hade hon aldrig blöja på dagis men ville prompt ha på sig blöja hemma... Haha. Tror det är mycket tack vare dom som hon känner sig trygg utan blöjan faktiskt. 
Snart 3 år, vad händer?! (sa aldrig någon förälder någonsin...) 

Japp, det var ena barnet. Den andre då, hur går det för honom? 

Ja han är inte blöjfri i alla fall, långt ifrån. 😅 Men han har börjat på dagis, i en vecka har vi hållit på och skolat in. Idag är sista gången jag ska vara med en stund och imorgon är det meningen att jag ska lämna båda "som vanligt".
Vi var ju ganska säkra på att det inte skulle bli några problem, men faktum är att det har gått över förväntan. Han har inte varit ledsen alls? Första gången jag lämnade honom där var i torsdags och när han insåg att jag inte skulle lyfta upp honom så vände han sig bara till fröken och fick komma upp där istället. När jag stängt dörren traskade han omkring och lekte som ingenting. Somnade i vagnen och brydde sig inte ens när pappa kom dit mitt i lunchen utan bara fortsatte käka mat. Coolaste killen jag vet.
Jag antar att det kommer komma bakslag även med honom, sen inskolningen började har han vaknat flera nätter och skrikit i panik efter mamma, det har aldrig, aldrig hänt innan sen han föddes. Så det pågår nog en del tankeverksamhet där inne i lilla hjärnan och han har blivit mammigare även i vaket tillstånd. Men vi får se. Duktig är han i alla fall. ❤️
Pluppe! 💕

Skönt att det går mot vår nu på riktigt också, är så förbenat trött på allt vad overaller, halsdukar och trilskande barnvantar heter. Vill bara kunna öppna dörren och släppa ut dom. Dra på en tjocktröja på sin höjd. Gud, längtar så mycket! (Största anledningen till att ni aldrig kommer hitta mig arbetande på en förskola, skulle bli inlagd på psyk om jag var tvungen att klä på 14 barn i rad.) 

Det var den uppdateringen. Vi hörs när vi hörs. 👋

Ztad

Gudars skymning var efter visning tvungen att klä på ett (1) barn, en treåring vid namn Pelle, typ 37 lager underliga plagg och med största leendet vek han samtliga utskott i motsatt vinkel mot där utgången satt. Fullkomligt lealöst. Dagispersonalen som under tiden klätt fem barn asgarvade åt mig.

Svar: BAHAHAHA! Värsta straffet! Då klär ändå Maja på sig hyfsat bra själv. Utom ibland. Att brotta på en arg treåring en overall är det värsta som finns! 🤦‍♀️
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress