Helgur

Åter till vardagen.
Imorgon är det dags att börja jobba igen och igår köpte jag mig äntligen ett årskort på Östgötatrafiken, så jag slipper komma på i sista minuten jämt att jag glömt köpa ny månadsbiljett varje månad. "Äntligen" förresten..? Jävlar vad mycket pengar det kostar! Försöker tänka att det blir billigare utslaget på ett helt år, men det sved till rejält i en redan mager efter-semerstern-plånbok.
 
Det har varit lite dött härinne, precis som vanligt, trots att jag har varit ledig men som alla föräldrar vet så är man ALDRIG ledig när man har barn. Alla semesterdagar har gått i ett. Så imorgon ska det nästan bli lite skönt att få åka till jobbet där ingen ropar "mamma!" 50 gånger i minuten.
I slutet på förra veckan fick barnen en mjukstart på föris eftersom Vidar fick lite inskolning på Majas avdelning som han börjar på på måndag. Torsdag var vi där cirka en och en halv timme och först var båda två väääääldigt mammiga och skulle sitta ovanpå mig hela tiden, men det släppte mot slutet. Så i fredags gjorde vi som en vanlig lämning i hallen och ja... Ingen blev ledsen eller var ledsen under dom två timmarna dom var där. Så duktiga barn!
 
💖
 
Vad har vi gjort mer då?
Jo vi har varit på Korsika och firat att jag numera är 30 år. Såhär såg det ut och det här gjorde vi (en summering):
 
Vårt hotell, dock bodde vi i huset bakom. ^^
Utsikten från stranden, 100 meter från hotellet.
En person som fyllde 30 samma dag bilden togs...
Vi traskade till en fyr...
...i värmen. Alltså, det var över 30 grader varje dag. Svetten rann konstant.
Kollade på hus...
Traskade på stan.
Hängde på terrassen på eftermiddagarna när man inte längre fick brännblåsor av att gå på plattorna.
Beskådade solnedgångar som var out of this world.
 
Jag får försöka återkomma med en bättre reseskildring en annan gång. :)
Vi har även varit på Åland och Öland, men det får också bli ett annat inlägg för nu är det här redan för långt.
Hårfärg ska sköljas ur nu, sen ska jag sy med min 30-årspresent en stund innan det är nattinatti för den här tanten.
Ciao!
ajlimullersandvik.blogg.se

jag ser också fram emot lite jobb, inte för att jag har barn som ropar mamma utan för att jag jobbat i flera veckor medan ERIK ÄR LEEEEDIG och nu att hamna i lite vardag där BÅDA har vardag samtidigt... det ska bli skönt!

Svar: Ja, det förstår jag! Har faktiskt sett fram en hel massa åt vardag och rutiner...även om det är väldigt gött att vara ledig oxå. :)
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress