Helgur

52 weeks photo challenge. Week thirtyeight.
Veckans uppgift:
 
Focus stacking - A technique which combines multiple images taken at different focus distances to give a resulting image with a greater deapht of field. Especially helpful in macro.
 
Mitt resultat:
 
 
Om man tittar noga på veckans bild ser man att den inte är hundra procent bra. Det blev bara fem exponeringar som jag har lagt ihop och enligt guiden jag följde är det bra med mellan 6 och 12 stycken. Orkade dock inte ta fler och dessutom hade jag ett barn kring fötterna som försökte vippa ner mitt stativ... Ska prova en annan gång lite mer seriöst. :P
 
Motivet är min chiliplanta som ÄNTLIGEN börjat blomma! Använde dessutom Olympusen för första gången på evigheter..!
ajlimullersandvik.blogg.se

Jag tycker att det är fantastiskt!!! Så skarpt och snyggt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress