Helgur

Leverpastej och rimfrost.
Häromdagen när jag kom hem från jobbet möttes jag i köket av en mycket nöjd bäbis som satt och åt leverpastejmacka. Själv. Jag fick äran att sköta rengöringen efteråt, av både barn och stol. ;)
 
Ni ser ju koncentrationen, så lite måste ha hamnat i magen också.
 
Imorse vaknade vi strax efter sju av en madam som var kissig i blöjan och hungrig i magen, men innan hon fick komma upp (jo, jag bytte blöja först) så tog jag med mig kameran ut en snabbis. Det var alldeles disigt och frostigt med ett härligt gryningsljus.
 
Lyckades sådär bra med att fånga det eftersom det var svinigt kallt också.
 
Frukosten gick långsamt idag... Maja åt först innan jag fick i mig lite kaffe och sambons finska surdegsmackor. Åt i alla fall vid ett bord med fina blommor på!
 
 
När alla var färdiga började den minsta bli trött igen, så vi gjorde oss iordning för en promenix och pappan stack iväg på en löptur. Längtar ju lite tills det blir såpass varmt ute att man slipper böka i barnet i en overall och diverse vantar och mössor... Bättre när man bara kan lägga henne i vagnen och traska iväg. :P
 
Var ju ganska najs ute, så blev en promenad nästan ända bort till Jerusalemsbadet och tillbaka.
 
Nu är det en liten tjej som börjar bli lite trött och gnällig igen, så det är bäst jag avslutar här och tar med henne in i sängen för hennes eftermiddagslur.
Ikväll kommer KW och Ztad hit, vi ska se Sense8 julspecialen och eventuellt fortsätta titta på Doctor Who. Åh! Kan knappt vänta! :D
Tjipp!
ajlimullersandvik.blogg.se

det låter ju härligt att vara ute, ni har det så fint. Här är det isigt och svart, pissumeå.

Svar: Ja, jag är glad så länge vi bara har ett par minusgrader... Men det ska tydligen komma snö i veckan. I don't like. :P
Helgur

Anonym

😃

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress