Helgur

Film is not dead.
Sedan Vidar kom till världen har jag haft ett sjuuuukt sug efter att använda mina kameror. Men som andra föräldrar antagligen kan intyga...antalet minuter man har över på en dag som inte behöver gå till att ta hand om barn eller hem är lätträknade. Dom minuterna infaller oftast på natten och då är man jävligt sugen på att sova. ;)

Tomten var ju så vänlig och kom med ytterligare ett objektiv till mig i julklapp (hehehe, jag kan ha en viss samlarmani). Har under en tid nämligen tänkt att jag vill ha ett ljusstarkt normalzoom, för även om jag gillar mitt 50mm till Olympusen vääääldigt mycket så är det inte alltid optimalt när man vill fota säg...barn som gärna kryper upp väldigt nära kameran. Och vanliga kit-objektiv har ju oftast ganska tråkigt bländaromfång. 
Det händer inte ofta att det dyker upp 4/3-gluggar på Tradera, men strax innan jul råkade det dyka upp ett Sigma 18-50mm f/2.8 så det var jag ju tvungen att haffa. Sigma har blivit något av ett favvomärke hos mig, sjukt trevliga objektiv. 

Jag har även lyckats fota upp en analog rulle med min kära P30 och när jag skulle sätta i en ny rulle påbörjade jag ett litet projekt: Fota en rulle svartvitt och skriva upp för varje bild vilka olika inställningar jag använt för att sedan utvärdera vad som funkat och inte. Har hittills tagit hela TRE bilder... Har en lista med idéer att provfota, men tiden... Jaja. Om sisådär 18-20 år har väl barnen flyttat hemifrån, och DÅ! ;) 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress