Helgur

Hemkomst, Midsommar, hopptävling och Gud vet allt.
Jarå. Vi kom allt hem sen efter ytterligare en natt i Söderhamn, eller närmare bestämt i Ljusne. En liten rosa stuga bodde vi i och min karl fick inte duscha i varmvatten. ^^
 
 
Faktum är att vi kom hem redan vid lunch i torsdags, heeeelt slut i både kroppar och knoppar, och vi ville inte sätta oss i en bil någonsin igen.
Men det fick vi ju göra dagen efter när vi skulle till sommarstugan och fira Midsommar. :) Det blev ett bra firande, vi kunde sitta ute och äta till och med! Bästa var att Maja fick sitta hos sin morbror för första gången, han hade inte mycket val för jag bara lämpade över henne utan förvarning. ^^
 
Där trivdes hon bra. ♥
 
Igår, lördag, var lite av en andhämtningsdag. Jag åkte och handlade eftersom vi inte hade en endaste matbit hemma, och vi dog nästan av värmeslag i vår bastu till hus som hade 28ºc inne.
 
Idag då så anordnade vi hopptävling som vanligt under Midsommarhelgen. Förra året hade jag panik för tävlingen, men i år försökte jag ta det lite chill...hur lätt det nu är när man är tävlingsledare. >.< Med vi fick ihop det och det blev BRA. Fått beröm av flera stycken att det var en fint anordnad tävling och då känner man sig ju lite pepp på att fortsätta. :)
Maja var med hela dagen och skötte sig som den solstråle hon är! Som tur är var vi klara med tävlingen ganska tidigt, för i eftermiddags kom det ett rejält jäkla regn! Hela vår gata var översvämmad. O.o
 
Nu har Maja somnat i min famn...igen. Hyffsat varmt, hon blir helt svettig i håret. Så det är väl sovdags kanske? Imorgon bitti ska jag se till att vara vaken när asfalteringsfolket kommer så jag kan backa ut Mustangen ur garaget så dom i sin tur kan skära bort lite mer gammal asfalt. Det blir verkligen guld!!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress