Helgur

Julafton i Birdsta och en stormig juldag.
Jag skulle vilja kalla det för Filurens första jul, även om Filuren själv inte gjorde så mycket mer än boxades med köttbullar, lax och lussebullar därinne i magen.
 
Medan det fortfarande var dagsljus smet jag faktiskt iväg en sväng till Lillebrors trappa ner till undervåningen och tog några bilder. Den här gången måste jag säga att magen syns betydligt mer än sist...det växer fort därinne nu!
V.24+0
 
Lillebror hade fixat så fint med en jättegran (gör sig inte rättvisa på bilden, men det är nästan tre meter i takhöjd...) och ehm en brasa.
 
Maten var exakt som den alltid varit; fet och god. Enda skillnaden mot andra år var att Lillebror gjort revbensspjäll (MUMS) men glömt brysselkålen (buhu).
 
Titta, här står han och fixar och donar i sitt kök min lilla bror, fluga hade han på sig också!
 
Lagom till Kalle Anka så somnade inte farmor faktiskt, men väl både mamma och pappa. Eller ja, pappa var vid medvetande men snarkade ändå? Så gör han. ;)
 
Farmor och papps, mellan julklappsutdelning och presentpappersmassakern...♥
 
Denna juldag har det inte skett många knop här hemma... Låg och sov i soffan inatt igen (ville byta sängkläder innan jag flyttade tillbaka mina grejer till sängen) och tvingade upp mig halv tio, fortfarande jättetrött och mätt. Sambon fick sina klappar och strax innan tolv blev vi upplockade för att åka på lunch hos farmor.
Det var som vanligt hur gott som helst med lite farmor-lagad mat och vi länsade alla fat...eftersom vi ätit så lite senaste dagarna?!
 
Efter hemkomsten därifrån har jag bara gjort en vettig sak, och det var att bädda rent i sängen. Sen har jag legat här och sett på film. Såg What's Your Number? igen, because...Evans.

Filuren har även fart runt som en stolle inne i magen, så mycket att karl'n min inte ens behövde känna på magen, han kunde bara sitta bredvid och titta. ^^ Sen nämnde han något om filmen Alien och gick in i vardagsrummet igen... Jaja. ;)
 
Ska runda av dagen med en till film och tidigt i säng.
Tjipp!
Lis Mari

det verkar ju underbart, verkligen!! :) Vilken jul, med så mycket folk och mat!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress