Helgur

Veckans höjdpunkt
Mina ben värker. Mina skinkor värker even worse! Det känns som att jag har fått ryggskott. Och jag är lyckligare än vad jag har varit på hela veckan.
Den som aldrig har suttit på en häst, och är en av dom som anser att det inte är ansträngande kan sluta läsa nu. Jag tänker inte försöka övertyga nån (den här gången), jag vill bara berätta hur underbart det var att rida idag.

Jag har ju, som dom flesta antagligen vet, inte längre nån favorithäst eftersom han dog. Men det finns en som är på god väg att bli bäst i stallet. Primm. Det finns ingen bättre än han. Att rida barbacka på honom är som att.. det går inte att beskriva. Och idag gick det så jävla bra! Jag är så sjukt nöjd!
Jag fick inte många tillrättavisningar eller kommentarer av Lotti idag, men en av de få saker som hon sa var:
"- Trevligt där."
Fatta hur länge jag kommer leva på dom orden! PRIIIIMM! Min älskade! Han gick så fint!
Eftersom vi var inne i ridhuset fick jag dessutom se hur det såg ut i spegeln, och det var underbart ^^
Visst, han gick inte så hela lektionen, långt ifrån. Men under ett helt varv på volten gick han faktiskt på tygeln, och det är jag FETT stolt över ska ni veta!
Kanske blir en liten lingondressyr här framöver, vi får se...

Over and out.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Karre

AH! Vilken snygging!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress