Helgur

52 weeks photo challenge. Week 49-51.
Näst sista inlägget med utmaningsbilder..! Galet. Låt oss titta:
 
Look back - We need to look back to see how far we've come. If you were Captain Ahab, which skill would be your whale? Post a comparison.
 
 
Totalfuskade på veckans tema. Eller ja. Struntade i beskrivningen och gick enbart på överskriften. Alltså "se tillbaka". Här är stationen i Mjölby, en oktobereftermiddag och en decembereftermiddag.
 
Golden ratio - Often called Fibonacci, the spiral leads the viewers eye to the squares (the subject), compose your image using the Golden Ratio.
 
En suddig liten Jack.♥ Idag råkar det vara fem år sen jag kom hem med honom och Roysan och han har gått in i ålderdom. I somras upptäckte jag att han hade fått väldigt taskig syn, så han flyger inget längre. Men han klarar sig ändå, han vet var allt finns i buren och klättrar omkring.
 
Exposure compensation -While high dynamic range pictures can help capture challenging lighting situations, there are times when you need a single frame. Use exposure compensation mode on your camera to capture backlit or other challenging lighting situations.
 
Den här uppgiften var väldigt enkel, för sen jag lärde mig om exponeringskompensation tidigare i år har jag använt det i 80% av alla bilder. Speciellt såhär års när vi knappt har nåt ljus... Just den här bilden trodde jag blev bajs när jag tog den, men med lite redigering så löser sig ju det mesta, som ni kommer se i mina the truth-inlägg. 😋
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress