Helgur

52 weeks photo challenge. Week 46-48.
Golden triangle - A diagonal line divides the frame from corner to corner, two more lines are added from the other corners, intersecting the diagonal line.
 
 
Om man anstränger sig en aning...så kan man se veckans tema i bilden.
 
Step back - Edit your image to where you think it's perfect and let it sit for two days. Then return to it and see if it works. Print a picture and review it from a different perspective before finalizing.
 
 
Ain't nobody got time for that?! Väntade i alla fall ett par dagar med att publicera den på Instagram, var fortfarande nöjd med redigeringen då.
 
Split tones - Another favourite; last year's technical, is this year's creative. Have fun with it.
 
 
Har velat fota en monstera-"poster" ett tag, så passade på. Blev inte helt nöjd, men kan vara något på spåren. Vill beställa en förstoring så småning om, då ska jag koncentrera mig lite mer medan jag fotar. Redigeringen är inte heller en "riktig" split tone, men det får jag också jobba lite på... Verkade jättelätt, men var inte så enkelt när jag väl satt framför datorn.
 
Börjar bli svårt att hålla i det här nu när jag är på jobbet hela dagarna och det är mörkt när jag slutar klockan två(!), man jag kämpar på. :P Det är fortfarande roligt dock!
ajlimullersandvik.blogg.se

Tänk att det snart gått 52 veckor, helt sick!!

Svar: I KNOW! :O
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress