Helgur

Vi avbryter radiotystnaden med en liten lista.
Favoritsnacks: Det ändras från dag till dag, men har såklart några godingar som alltid funkar. Till exempel Smash, önskar så mycket att dom gick att köpa på jättepåse eller i lösvikt... Just nu är det annars supersura godisar som lockar mest. 
 
Bästa plagget: Klänning. För då kan man ha leggings på sig som är det näst bästa plagget. Tycker klänning är både finast och skönast att ha på sig, typ jeans använder jag bara ytterst sällan numera. 
Senaste leggingsen! 🌈
 
Besatt av på tv: Lyxfällan. Alla avsnitt (25 hela säsonger) finns på Viafree och jag har sett alla. Förra veckan började 26:e säsongen, så då vet ni vad jag tittar på varje onsdag efter jobbet. 
 
Favoritsyssla efter jobbet: Kolla på Lyxfällan. Skoja. ;) Det bästa (och jobbigaste) är att umgås med barnen såklart. Finns inget mer hjärtevärmande än att komma innanför dörren och höra två par små fötter komma galopperande samtidigt som dom ropar "- MAMMAAAAA MAMMAMAMMAMAMMAMAMMAAAA!" Sen ska dom slåss om att sitta knät och så fortsätter det tills dom ska sova. Favoritsysslan efter att dom små slocknat är att kolla på serier uppkrupen i min datafotölj varvat med att göra Yoga med Adrienne. 
Sjuk mamma, febrig Lillebror och Storasyster med överskottsenergi
 
Godaste drycken: Monster Energy, den gröna burken. Fan vad gott det är, mitt livselixir. 
 
Favoritnagellack: Gillar Dollarstores nagellack, för dom är billiga (10kr), lättmålade och snabbtorkande. Plus att man kan byta ofta om det ändå är så billigt. Av dom dyrare gillar jag OPI mest, deras topplack (vanligt och matt) är suveräna. 
 
Bästa kontot på Instagram: Måste nog säga Villfarelser, känner igen mig i alla hans bilder. Gillar även Olympuscameras, ger bra inspiration och irritation över att jag aldrig har tid att använda mina kameror ordentligt. :P
 
Bästa smink/hårprylen: Eftersom jag inte använder smink ändrade jag till hårprylen. Nummer ett är hårolja, för det luktar gott och gör underverk för stackars slitna toppar som mina. Nummer två är färgad hårinpackning som fräschar upp mitt lila svall mellan färgningarna. Nummer tre är allt av märket Cien som säljs på Lidl; väldigt billigt och sjukt bra grejer. Särskilt hårinpackningen med keratin! 
 
Favoritsak i hemmet: Så himla svårt. Tänkte säga soffan, men den börjar bli gammal och nersutten (har haft den sen jag flyttade hemifrån 2010) så kanske inte. Kaffebryggaren då? Kanske lite förutsägbart när man är småbarnsförälder? Nä, det får nog faktiskt bli....... Min nya krukväxt; Monstera Monkey Mask. Jag äääääälskar den! Har velat ha en jättelänge, men det var inte förrän nu efter nyår som dom fick in den i Motala-butiken. Älskar för övrigt alla våra växter hemma, längtar tills klåfingeråldern är över för Vidar så jag kan köpa på mig fler, större växter som kan stå på golvet. :) 
Ska göra allt för att hålla denna vid liv, min lilla skrivbordskompis. ❤️
 
Favoritdoft: Finns absolut inget som slår en nyduschad barnnacke! Ska duscha båda barnen idag efter jobbet (wish me luck) och sen ska jag tvångssnosa på dom hela kvällen. 
Den här lille har så otroligt mycket hår..! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress