Helgur

2018 i listform.
 
Gjorde du något 2018 som du aldrig gjort förut? Hade en riktig photoshoot med en annan människa, och gu' så bra det blev. Träffade även någon från the Internet IRL. (Julia, alltså.)
 
Genomdrev du någon stor förändring? Gillar fortfarande inte förändringar, särskilt inte stora sådana. Så nej.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nope. Och inte jag heller! 😋
 
 
Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas? Svårt. Hela det här året har liksom flutit ihop lite.
 
Dog någon som stod dig nära? Nej på den i år igen.
 
Vilka länder besökte du? Finland.
 
Bästa köpet? Måste vara plattorna vid entrén till huset? Äntligen!
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Att få vara med och fira mormors 90-årsdag med hela familjen kändes helt overkligt. Det är jag riktigt glad över.
 
Saknar du något under år 2018 som du vill ha år 2019? Hästarna och ridningen, men har anmält mig till en ridgrupp nu till vårterminen! Wiiiieee!
 
Vad önskar du att du gjort mer? Bloggat, det är SÅ roligt att gå tillbaka och läsa! Hade velat ha mer dokumenterat om barnen, men... På grund av barnen så har jag inte tid med det. 😉 Som vanligt träffat vänner mer, det är ju liksom sen gammalt.
 
 
Vad önskar du att du gjort mindre? Skulle väl vara att slöscrolla då, men det gör jag ändå inte så himla mycket...
 
Favoritprogram på TV? All hästsport som visats!? Ja, och så Lyxfällan och Allt för Sverige, som vanligt.
 
Bästa boken du läste i år? 11/22/63 av Stephen King, stort boktips!
 
Största musikaliska upptäckten? Ja men det skulle väl vara In Flames då. Har lyssnat på vissa låtar, för länge sen. Men nu i höst har jag lyssnat jättemycket på dom.
 
Vad var din största framgång på jobbet 2018? Att gå ner i arbetstid till 80%, vill aldrig gå tillbaka till 100%. Vilken skillnad i livskvalitet det blev på en gång!
 
Största framgång på det privata planet? Jamen det här med att jonglera småbarnslivet med allt vad det innebär, det är fan inte lätt och man tappar lätt både bort sig själv och den relation man hade med sin partner innan dom små hobbitarna dök upp.
 
Största misstaget? Hehe. När jag upptäckte kvällen innan vi skulle börja ta oss hem från Finland att jag bokat sista stugan på fel datum. Så hög puls har jag inte haft sen...någonsin. Mejlade i panik till campingen som svarade inom 20 minuter att dom bokade om oss. 🙏
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Har nog varit gladare.
 
Vad spenderade du mest pengar på? Plattor runt huset som sagt, men så betalade jag ju även av dom sista tusenlapparna på min CSN-skuld i februari! 😄 Det är dom två största posterna.
 
Något du önskade dig och fick? Eftersom jag var och köpte mina födelsedagspresenter själv så fick jag exakt det jag ville ha; en vinbärsbuske på stam och en krusbärsbuske på stam. Fick dessutom Mustangen upputsad av Lillebror, SÅ UPPSKATTAT!
 
Något du önskade dig och inte fick? Nä.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2018? Åkte bil, i år igen. 😆 Dom sista, sega 40 milen hem från Finland.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Veta att vi hade en garanterad dagisplats till Vidar, men man kan ju inte få allt... Tydligen.
 
Vad fick dig att må bra? Det gamla vanliga. Familjen, vänner.
 
Vem saknade du? Alla som jag inte hunnit träffa så mycket som jag velat.
 
De bästa nya människorna du träffade? Träffar bara nya människor på jobbet och dom brukar oftast vara vettiga. 😉
 
Mest stolt över? Min avslutade fotoutmaning, mina barn, att det känns som jag är bra på mitt jobb äntligen (tog bara sex år), min karl som sprungit så många kilometer i år så ni anar inte ens.
Högsta önskan just nu? Att börja rida igen (vilket jag ju ska, woho!) och att vi får en dagisplats till den här lille killen på bilden ovanför.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Ingenting egentligen? Eller jo, träffa vänner mer. Säger det varje år, men det blir ju knappt bättre för det. Imorgon inleder dock Maja och jag året med att åka tåg (Maja ÄLSKAR att åka tåg och buss) in till Linköping där vi ska träffa Fija och Isa. Ska bli så jäkla kul!
 
För att orka med den utflykten är det hög tid att stänga ner och gå och krypa ner i sängen.

2019, bring it on.👋
ajlimullersandvik.blogg.se

det var såååååå kul att vi träffades! Och det låter som att ditt liv har varit bra 2018 i allmänhet i alla fall - skönt! Mitt också :) Så roligt att du ska börja rida!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress