Helgur

52 weeks photo challenge. Week 39-44.
Jahaja. Det går bra med att komma med minst ett inlägg i veckan. :P Menmen. Här kommer ett uppsamlingsheat för dom senaste veckornas fotoutmaningar, alla bilder är inte tagna på "rätt" vecka, men huvudsaken är att det ändå blir några bilder tänker jag. SKA orka hålla i hela den här utmaningen och är väldigt sugen på att köra nästa år också...
 
Nog tjatat, here we go.
 
Abstract - Photograph a common object in an abstract manor.
 
Skuggan av vårt sovrumsfönster dådå.
 
Classic novel - Create an image that identifies a classic novel or story.
 
Kan ni gissa? Ledtråd: Bröderna Grimm.
 
Rule of odds - Compose an image highlighting an odd number of subjects; some see this as natural and more pleasing to the eye.
 
Finns det något mer ojämt än ett?
 
Shutter drag - Used to balance fill light with ambient light or add motion-blur to images.
 
Bilden blev inte som jag tänkt, men faktiskt ganska bra... Förstod för övrigt inte första delen av uppgiftsbeskrivningen, men motion-blur förstod jag. :P
 
A song - Create a photo from the title of a song.
 
Lyssnat en del på In Flames senaste tiden, så låtvalet blev Rusted Nail.
 
Photographer's choice - Capture an image on your terms; who, what, where, when, why, how... It's all up to you. Caveat: You must tell us your intent.
 
Jag är ju en riktig sucker för frost och solglittrande dagg, har säkert hundratals sånna bilder. Tog den här när vi var i lekparken i helgen, såg egentligen inte hur bilden blev eftersom jag tryckte ner kameran i gräset och skärmen går inte att vinkla. Men. Som vanligt när jag inte ser vad jag fotar så blir det...bättre än vanligt. (Note to self: Blunda oftare när du tar bilder...) Känns lite som i Honey, I shrunk the kids, eller hur? ;)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress