Helgur

Ska jag lyckas?
Ni minns att jag skrev i senaste fotoutmaningsinlägget att jag helt snöat in på gröna växter? Så till den milda grad att jag faktiskt drömt om växter i några nätter. Kanske ett tecken på att vi behöver fler syresättande plantor här hemma? Vem vet. Det har i alla fall resulterat i detta:

En glasampel från Clas Ohlson där en minikaktus fick flytta in. Minikaktusen har stått på min hylla över skrivbordet innan och syntes inte alls. Nu syns den, tycker det blev fint. Ska eventuellt plantera om den i en aningens större plastkruka, så kanske den kan växa till sig lite. 
Egentligen hade jag tänkt ha en avocadokärna i ampeln, men det funkade inte. Istället har jag nu inte mindre än tre avocadokärnor stående på fönsterbrädan i sovrummet. Dessutom provade jag att amputera bort ett löv från vår största elefantöronplanta och stoppade ner det i ett glass. Ingen aning om det går att få den att rota sig, men vi provar. 

Om jag har tur kanske jag lyckas odla fram nåt vi kan ha i vardagsrummet, där har vi nämligen plastblommor i ena fönstret... Alla försök tidigare att hålla liv i något som kräver vatten oftare än två gånger i månaden har skitit sig. :P Spännande! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress