Helgur

Tre tips för att orka hålla sig vaken ikväll:
Om ni misstänker att ni kommer ha svårt att hålla er vakna ikväll så har jag tre filmtips som kanske kan hjälpa till. Är ni sånna som somnar till film kanske ni ska scrolla vidare dock...
 
Första två tipsen är uppföljare, så har ni inte sett föregångarna har ni inte mindre än fem tips! 😀
 
I förrgår såg jag äntligen Deadpool 2, och herregud vad rolig den är! Första också! Men tål man inte riktigt blod så rekommenderar jag en annan film... Grät för övrigt i slutet, eftersom dom lyckats göra en rolig, blodig OCH känslosam film.
Klicka på bilden!
Självklart tycker jag ni ska se första Deadpool innan den här, börja kolla vid halv åtta eller så så har ni väl sett klart lagom till midnatt... 😉
 
Igår såg jag inte mindre än två filmer! Sist på kvällen såg jag Kingsman - The Golden Circle, och även här vill jag utfärda en blodvarning (ser tydligen bara sånna filmer), men både den här och den första är helt fantastiska!
 
Klicka på bilden!
Och ja. Se den första, Kingsman - The Secret Service, först.
 
Sen har jag en bubblare här. Råkade hitta den här för jag kollade Channing Tatums IMDB-sida, såg vidare att Sebastian Stan hade en roll (aldrig hört talas om, vilken sten har jag spenderat senaste året under?!) vilket jag var tvungen att berätta för min vän Lisa som inte heller visste att SebStan var med i filmen, så vi planerade in en filmkväll.
Hade NOLL förväntningar på denna, men vi blev så sjukt positivt överraskade båda två av denna... Alltså tänk er en klassisk rånarfilm, men allt går liksom enligt plan och dom har bara tur hela tiden? Så. Jäkla. Bra.
Logan Lucky heter den och ni kommer till filmens IMDB-sida om ni klickar på bilden.
 
Några extra grejer med filmen: Daniel Craig är med och gör en alldeles fabulös prestation, James Bond släng dig i väggen liksom. Inte mindre än TVÅ Mustanger är med, vilket i min bok alltid betyder att det är en bra film, plus att filmen är inspelad på Charlotte Motor Speedway där mina föräldrar var och firade Mustangs 50-årsjubileum för fyra år sen.
 
Så. Bara 8 timmar kvar till tolvslaget, bara att börja titta! 🙃
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress