Helgur

16 dagars ledighet.
Igår var min sista arbetsdag för det här året och nu väntar 16 dagar sammanhängande ledighet. Endast tre av dessa är extra, alla andra är röda eller inarbetade. Då älskar man att kunna ta ut föräldraledighet lite extra. ^^

Höll på att inte komma hem igår förresten, stadsbussen fick fel på dörrarna och kom inte iväg från torget. Mittendörrarna vägrade stänga sig, så chauffören fick ta hjälp av den starkaste han hittade inne i bussen som fick rycka så hårt han kunde i dörrarna samtidigt som chauffören tryckte på knappen. Till slut kom vi iväg. Har ju bara 10 minuters promenad hem från torget, men det kändes ändå lite typiskt... "Jaha får väl spendera julen här i bussen då..." Typ. ;)

Väl hemma tog jag in granen som jag var och köpte i måndags och sen drog jag hem till min frisör, det var dags för klippning. Som ni kanske minns (eller inte) så är ett av mina nyårs"löften" MITT HÅR. Jag har jobbat på att få långt hår i snart fem år och äntligen börjar det bli riktigt långt. Att skaffa två barn mitt i detta med allt håravfall det har inneburit har gjort att jag inte lyckats få så långt hår som planerat, men nu har det börjat växa ordentligt igen (har jättefina korta tofsar i pannan och i nacken) men längst ut i topparna är det så tunt, så tunt... Därför kapade vi mer än fem centimeter igår. Som tur är känns det fortfarande långt, även om det inte når ner till rumpan än som var målet för nyår 2018/2019. ;) 

Väl hemkommen från frissan så klädde jag och Maja granen, med viss eh hjälp av Vidar. (Alltså vi hängde dit saker och han plockade bort dom, i ungefär lika snabb takt...) Lyckades få tag i en sjukt tät och fin gran på Plantagen, alla var så fina att jag hade svårt att välja, och trots att vi har lite torftigt med julgranspynt (nästan allt är silverfärgat av nån anledning) så blev den ändå himla fin. Eller vad tycks?

Faktum är att herr Klåfinger, som jag var helt säker på skulle försöka klättra upp i granen, har lämnat den i fred. Han har snott ett par lågt hängande julkulor, men det är ju liksom vad man får räkna med. Han applåderade som en galning igår när vi var klara och skrattade, så han tycker kanske den är för fin för att riva ner? :) 

Nu ska jag leta reda på bästa lussebullsreceptet och så ska jag och barnen baka. Wish me luck... 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress