Helgur

Godislista.
Gjorde inte jag en sån här för ett tag sen? Jaja, här kommer en liknande i så fall! Lånade den av Julia, som ni hittar på hennes nya blogg. 

Det jag oftast köper från läskhyllan är:
Cola i olika former (oftast den billigaste) och energidryck (har utvecklat ett beroende ja). 
 
Vilken öl väljer du då?
Jag dricker ju inte öl, har inte ens smakat någon alkoholfri variant... 
 
Det jag oftast köper från godisavdelningen är:
Hm. Svårt, köper ganska olika från gång till gång. Men tror nog det är Smash, kryptoniter (helst mjuka!) och engelsk lakritskonfekt, ni vet dom där med olika färger blandat med lakrits? 
 
De bästa godisarna från pick n’ mix:
Efter att vi kom hem från BB med Maja så har jag varit smått beroende av skolkritor, både vanliga och så dom med äppelsmak. Men jag är annars en sån där som typ plockar av ALLT.
 
Det bästa godiset i alla kategorier trots att jag sällan köper det:
Undrar om inte det är nötkräm jordnöt? Allra helst i chokladkula. Men det finns sällan bland plockgodiset. :/
 
Chips jag gärna äter:
Salt & vinäger är BÄSTA dippchipsen, annars äter jag dom flesta utom dill (smakar kräftor?) och starka chips. 

Det här dippar jag i:
Bäst är tacodipp (ihop med salt & vinägerchips, jösses) men jag gillar typ alla dipper? 
 
Jag skulle aldrig knapra i mig följande chips:
Det finns nån sort med chili som är sådär äckligt starka... Hua. 
 
Det här fikar jag på café:
Alltid latte nästan, vanlig eller chai. Vet ju att det nästan bara är mjölk, men dricker ju aldrig så gott kaffe/te hemma! Och så alltid något chokladigt till...stor chokladboll eller kladdkaka med grädde. 

Till bion köper jag följande:
Från att aldrig ha ätit popcorn på bio (köpte första gången när jag var typ 24 bast) så köper jag alltid popcorn numera. Cola eller Monster energy till det och så något godis också, antingen lösvikt eller en dyr jäkla Gott & Blandat från biokiosken... 
 
Chokladtoppen:
1) Marabou Japp Peanut Caramel, rumstempererad. 
2) Smash, önskar att det fanns på JÄTTEPÅSE. 
3) Marabou Mintkrokant, min inre tant hälsar. 
 
Tre bästa bakverken:
1) Snickerskaka, godast OCH lättast att svänga ihop! 
2) Kolatårta, flitigt använd som avramlingstårta i stallet. Aldrig provat själv. 
3. Semlor, alla varianter. 
Blev bjuden på denna härlighet i Finland, maräng o vispad grädde är ju inte heller dumt... 

Tre bästa pajerna:
1) Blåbärspaj, äter alldeles för sällan... Har för mig Lillebror och jag gjorde en gudomlig med hallon och kokos en gång i tiden? 
2) Äpplesmulpaj, med vaniljsås i mängder förstås. 
3) Rabarberpaj, också med vaniljsås i mängder. 
 
Tre bästa småkakorna:
1) Lekebergskakor, har ni aldrig bakat sånna föreslår jag att ni gör det på momangen. 
2) Kolarutor. 
3) Farfars kokostoppar, aldrig träffat på någon som lyckats få till så perfekta som han. 

Det här äts gärna på fyllan och villan:
Är ju aldrig full. Men när jag är extremt sugen på nåt blir det chokladbollssmet direkt ur bunken. ^^
 
Det här moffar jag dagen efter:
Återigen, är aldrig bakis. Men finns det nåt godare än chips som legat framme sen filmkvällen dagen innan och lite dipp? 
 
Den bästa glassen är:
Tip Top! Vill köpa smeten i mitten på burk. 
 
Den bästa glassmaken (typ vid val av kulglass):
Antingen Polkagris eller nåt sötsliskigt som chokladkola. 
Milkshake på Halvar's i Norrköping. 
 
Den bästa efterrätten är:
Marängsviss och banana split. Är en sån där störd människa som rör ihop allt till en enda gegga och sörplar i mig... *ryser av välbehag*

Nostalgismarra:
Hallonpokal! Åh jisses vad jag saknar den! Eller finns den kvar? Tog alltid den när vi åkte Mustang ner till Motormuseet på somrarna när vi var små. ❤️

Håller ni med mig eller fick ni kväljningar av att läsa det här? ;) 

ajlimullersandvik.blogg.se

Jag älskar allt typ, men engelsk konfekt är ju bara emoji med hjärteögon! Men jag googlade lekebergskakor och jag hittar liksom inte vad det är, och känner mig snuvad! JAG VILL JU TESTA!

Svar: Engelsk konfekt är antingen jättegod (Lidl har supergod på påse som kostar typ 7,50kr!) eller jätteäcklig = den torra äckliga på lösvikt. :P Lycka till med kakorna!
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress