Helgur

Kameraporträtt.
I ett vardagsrum nära mig tidigare idag:
 
 
Städade kameraskåpet ocheh...ja. Det kanske har gått lite överstyr, men det är ju himla kul! Gamla objektiv är så himla fina hantverk, så även om jag inte använder alla så ofta är det kul att samla. ;)
 
Använde sedan min nyaste Pentax för att fota min äldsta, den jag fick av pappa i 25-årspresent men som jag fortfarande inte använt en enda gång... Måste nog bli ändring på det. Minns bara inte om jag stoppat i någon film...jobbigt läge. :P
 
 
Kameran är smutsig efter alla år pappa använt den (inköpt 1978) och bilderna blev lite brusiga, för jag ställde upp ISO betydligt mer än vanligtvis. Men det gav bara bilderna en extra touch som inte blev så pjåkiga ändå... 
 
Olympusen med favvo-objektivet är numera fulladdad och nerpackad i BB-väskan, så ska det fotas här hemma fram till bäbis kommer så blir det med en Pentax av nåt slag.
Bäbis ja. I fredags eftermiddag/kväll trodde jag nästan det var nåt på gång. Jag fick en molande värk i ryggen, nästan som mensvärk (minns knappt hur mensvärk känns i och för sig, med endast 2 lingonveckor sen början av juli 2015!) och en allmänt tråkig känsla i kroppen infann sig. Smärta blandat med rastlöshet och oro... Låg bara och väntade på att vattnet skulle gå där i sängen.
Men det gjorde det alltså inte och i helgen har det känts "som vanligt" igen. Har sammandragningar titt som tätt, men dom är inte smärtsamma alls, bara otroligt obekväma tycker både jag och Krabaten, som protesterar hejdlöst mot varenda en.
Har även börjat få sånna där helt logiska tankar som förra gången, typ: "Tänk om jag inte fattar att det är på gång förän det är för sent? Tänk om jag får föda hemma i hallen?!" Suck, hjärnan alltså. Även om det inte kommer gå till EXAKT som förra gången så tror jag nog att jag lär märka när det är dags. Egentligen. Vet inte vad hormonerna spelar hjärnan för spratt just nu?
 
Nu ska jag se nåt avsnitt eller två av mitt nya guilty pleasure; 16 and Pregnant (har sett klart alla 23 säsonger av Lyxfällan........) och äta några morötter.
Tjipp!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress