Helgur

Äntligen dags! Pt. 1.

Ni vet ju att jag skrev att jag trodde det var dags redan på torsdagen för Krabaten att komma ut, men när det inte kom några mer känningar under hela helgen så började jag förlika mig med att det skulle gå över tiden och att jag skulle få ett novemberbarn. På söndagen var vi i stugan och fikade med mina föräldrar och även Lillebror med flickvän och jag kände mig bara så tjock och trött hela tiden vi var där! Dessutom så körde Maja mer än vanligt med mig och skulle ha med mig överallt hela tiden, utan en tanke på sin höggravida mammas tillstånd...

Måndagen kom och jag skjutsade iväg Majsan till dagis på morgonen som vanligt, sen kom jag hem och gjorde en rejält flötig frukost bestående av jordnötssmör- och chokladpåläggstoast med vispad grädde. 

När min karl hade fått lite sömn efter jobbet så åkte vi en sväng till Biltema och till Willys, där vi veckohandlade, och medan vi gick runt bland matvarorna så kände jag mig allmänt trött samt hade kraftiga sammandragningar typ hela tiden. Men inga smärtsamma, utan magen spändes bara något kopiöst.

Vi hann precis hem och packa upp all mat innan det var dags att åka och hämta Maja. Hon satt och åt sin andra portion mat när vi kom och vi blev informerade om att hon lyckats göra en faceplant på asfalten ute på gården under förmiddagen. Antagligen hade hon lyckats bita sig i både över- och underläppen och blodet hade forsat. Nu var det en liten fröken som satt där med dubbel fläskläpp... Men eftersom hon åt med god aptit, och personalen hade även känt på tänderna, så var det nog ingen fara. Hon såg bara lite eländig ut och pekade på munnen emellanåt typ som "titta..!"
När vi var på väg ut genom dörren frågade en ur personalen om jag känt av några tecken på att bäbis ville ut och jag sa att näe, men hyreskontraktet går ut idag så det är bäst att det händer nåt snart!

När vi kom hem åt jag lunch och sen kröp jag och fröken Fläskläpp ner i sängen för vår sedvanliga eftermiddagslur. Nångång vid klockan 13 skulle jag gissa på att vi slocknade som två ljus båda två. Strax efter klockan 14 vaknade Maja och även jag till en snabbis, men hon somnade snabbt om och jag med. Men innan jag slocknade hann jag känna att det var något som var på G... Smärta i ländryggen som kom i vågor. Väldigt små vågor just då, så jag somnade om som en stock.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress