Helgur

Vågar man hoppas på våren?
Sitter just nu och äter Ballerinakex och dricker kaffe. Majsan sitter på köksgolvet och river sönder Östgötatidningen i små remsor, nyss gjorde hon en ordentlig morgonpotta. Det var oundvikligt med tanke på den ofantliga frukosten hon tryckte i sig. (En vuxenportion havregrynsgröt och två leverpastejmackor! I den lilla kroppen!)
När jag har bloggat klart ska vi gå ut i trädgården och hjälpa till, igår var det nämligen här en grävare och förberedde inför att vi ÄNTLIGEN ska plantera häck! :D :D Eller ja. Vi får häck mot en av tre grannar, och det ser vi fram emot mycket. Inte för vi har något emot våra grannar egentligen, men vi har hittills haft världens fulaste staket åt det hållet (tre tvärgående ståltrådar, skitpraktiskt), men nu blir det en meter höga tuja-plantor.
 
Igår var jag ute på inte mindre än två promenader, på förmiddagen höll jag på att frysa ihjäl men på eftermiddagen hade det blivit mycket bättre... Idag ska det bli hela 15°c! Vi håller tummarna.
Min favoritårstid är ju nu, när man kan fotografera alla blommor. Nya objektivet gjorde mig inte besviken igår inte.
 
 
Jaha. Om man skulle göra något produktivt av den här dagen nu då.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress